۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۰۹۰۸۷

450 طلبه جدید در حوزه علمیه برادران آذربایجان‌شرقی پذیرش می شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی از پذیرش حدود 450 طلبه جدید در سال تحصیلی 93-94 خبر داد.
450 طلبه جدید در حوزه علمیه برادران آذربایجان‌شرقی پذیرش می شوند

حجت الاسلام مرتضی قربانی، معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که روند پذیرش طلاب جدید برای سال تحصیلی آینده ادامه دارد، اظهار داشت: پس از برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه استان در 29 فروردین همزمان با سراسر کشور هم اکنون در مرحله مصاحبه حضوری از پذیرفته شدگان هستیم.


وی خاطرنشان کرد: پیش از این قرار بود 600 طلبه جدید برای سال تحصیلی آینده جذب شوند، که ظرفیت پذیرش نیز به همین میزان است، اما تصمیم مدیران حوزه علمیه استان بر این شد که بنا بر میزان امکانات موجود و همچنین ارتقای کیفی آموزش تنها 450 طلبه جدید پذیرش شوند.


حجت الاسلام قربانی با بیان این‌که بیش از هزار نفر برای تحصیل در مدارس علمیه استان نام‌نویسی کرده بودند، گفت: پس از مصاحبه حضوری از پذیرفته‌شدگان مرحله آزمون کتبی، دوره اختبار و تثبیت طلاب از نیمه نیمه مرداد سال جاری آغاز و تا نیمه شهریور ادامه خواهد داشت.


معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که هم اکنون حدود 3 هزار و 500 طلبه در 19 حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی مشغول تحصیل هستند، تصریح کرد: از این تعداد حدود هزار طلبه در مدارس علمیه تبریز تحصیل می کنند.


وی با بیان این‌که شهرهای بناب، مراغه، هادی‌شهر، مرند، شبستر، تسوج، ملکان، آذرشهر، میانه، هشترود و اهر دارای مدرسه علمیه هستند، ادامه داد: رویکرد اصلی مدارس علمیه استان توجه به کیفیت آموزش های ارایه شده و همچنین توجه توأم به مسائل تهذیبی و اخلاقی طلاب است.


حجت الاسلام قربانی با اشاره به این‌که سال‌هاست رویکرد آموزشی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی پژوهش‌محور است، افزود: حاصل این تلاش ها در المپیاد علمی پژوهشی شمالغرب کشور مشخص شد که طی آن از 30 رتبه المپیاد علمی پژوهشی طلاب شمالغرب کشور، 22 رتبه توسط طلاب حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی کسب شد./935/ت302/ب

ارسال نظرات