۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۰۹۰۹۸

سلسله جلسات تفسیر نهج‌البلاغه در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سلسله جلسات تفسیر نهج‌البلاغه به همت بنیاد علمی، فرهنگی و پژوهشی آیت فضل با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در تبریز برگزار می شود.
نهج البلاغه

حجت الاسلام حمید بنی فضل، مدیر بنیاد علمی، فرهنگی و پژوهشی آیت فضل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: پس از ثبت نهادی بنیاد علمی، فرهنگی و پژوهشی «آیت فضل» که سال گذشته صورت گرفت، فعالیت این مرکز با محوریت برنامه های مطالعاتی و پژوهشی آغاز شده است.


وی خاطرنشان کرد: در نخستین گام کنگره بز
رگداشت مرحوم آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل، نماینده فقید مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری را برگزار کردیم که خوشبختانه با استقبال کم‌نظیر مردم مؤمن، متدین و ولایت‌مدار استان همراه بوده است.


حجت الاسلام بنی فضل ادامه داد: در ادامه برنامه های فرهنگی و پژوهشی بنیاد، سلسله جلسات تفسیر نهج البلاغه در راستای عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالی که با نام فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گرفته، آغاز شده است که این جلسات نیز با استقبال مواجه شده است.


مدیر بنیاد آیت فضل ادامه داد: این جلسات با تفسیر خطبه شقشقیه حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) پنج شنبه هر هفته از ساعت 17 تا 18 در محل بنیاد واقع در راسته کوچه آغاز شده که این بخش هفته گذشته به پایان رسید و از هفته جاری عهدنامه مولا به مالک اشتر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.


وی با بیان این‌که تمامی جلسات تفسیر نهج البلاغه در بنیاد به صورت تصویری ضبط و در نهایت به صورت مدون در اختیار محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی قرار خواهد گرفت، افزود: در کنار این جلسات ترجمه کتاب  «مدارک القضاء» آیت الله بنی فضل از عربی به فارسی نیز در دستور کار قرار دارد.


حجت الاسلام بنی فضل خاطرنشان کرد: مبانی این کتاب برگرفته از مباحث محقق حلی بوده که مربوط به فلسفه وجود احکام قضاء در فقه و نصوص قرآنی است، اما چون به زبان عربی نگارش شده تنها طلاب سطوح عالی امکان بهره مندی را داشته اند که با ترجمه روان و تطبیقی کتاب امکان بهره مندی طلاب و دانشجویان دیگر نیز فراهم خواهد شد.


مدیر بنیاد علمی، فرهنگی و پژوهشی آیت فضل در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح بخشی از اهداف و وظایف بنیاد، گفت: جذب بزرگان عرصه علم، فرهنگ و پژوهش و اساتید متدین و انقلابی دانشگاه ها جهت استفاده در زمینه‌های مختلف علمی اجتماعی و دینی، نشر و ترویج آثار علمی فرهنگی فقهی و حقوقی آیت الله بنی فضل و سایر علما، تبیین عقاید فرق ضاله و مقابله با آنها و تبیین عقاید حقه شیعه از مهمترین اهداف بنیاد است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات