۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۲۰۹۱۸۰
استاد حوزه علمیه آمل:

سبک زندگی مهدوی سبب بالندگی و پویایی جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ مهدوی جامعه را از هر ‌خطر و فتنه‌ای دور خواهد کرد، گفت: امروز آحاد جامعه اسلامی باید در جهت نهادینه کردن این فرهنگ اصیل تلاش کنند.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه آمل، ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری جشن های نیمه شعبان که در بخشداری دشت سر برگزار شد با گرامی داشت فرارسیدن دهه مهدویت و میلاد مسعود منجی عالم بشریت، گفت: تا زمانی که محبت به امام زمان(عج) در وجود انسان شکل نگرفته و شعله ور نشده باشد نمی تواند به وظایف منتظران واقعی عمل کند.

 

عضو بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به این که حضرت مهدی(عج) عصاره عالم خلقت است، گفت: سیره نورانی این امام گرانقدر راهگشای زندگی انسان است که باید سعی کنیم با امام عصر(عج) و اهل بیت خاندان عصمت و طهارت ارتباطی خاص و والا برقرار کنیم.

 

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که جشن های میلاد حضرت مهدی(عج) باید از حالت دولتی خارج و کاملاً مردمی برگزار شود، ادامه داد: این جشن ها باید در عمق مناطق شهری و روستایی با حضور و کمک مردم برگزار شود.

 

وی رسالت روحانیت در تبلیغ فرهنگ مهدویت را بسیار سنگین و اثرگذار دانست و بیان داشت: روحانیت باید با بهره گیری از ظرفیت تبلیغ فرهنگ مهدویت را به شیوه ای مناسب و تأثیرگذار در جامعه تبیین و نهادینه کند.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ مهدوی جامعه را از هر ‌خطر و فتنه‌ای دور خواهد کرد، گفت: امروز آحاد جامعه اسلامی باید در جهت نهادینه کردن این فرهنگ اصیل تلاش کنند.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که حضرت مهدی(عج) می آیند تا کرامت انسانی را احیا کنند، گفت: خداوند منان کریم است و دوست دارد تا بندگان ایشان هم دارای کرامت باشند.

 

وی با تاکید بر این که سبک زندگی مهدوی انسان را در مسیر تعالی قرار می دهد، بیان داشت: باید در مسیر مکتب امام زمان(عج) باشیم و ببینیم چه سبک زندگی ای مورد مرضی این عزیز الهی است تا انجام بدهیم که اثرات ارزنده آن را در زندگی مشاهده خواهیم کرد.

 

امام جمعه دابو و دشت سر، افزود: انتظاری که امام زمان(عج) از ما شیعیان دارد فراتر از ادیان دیگر است که باید متوجه باشیم و در برگزاری مجالس با شکوه میلاد منجی عالم بشریت به برگزاری ارزنده آن در راستای کسب رضایت آن وجود نازنین توجه داشته باشیم و نشود که در برنامه های خود سبب ناراحتی امام عصر(عج) شویم.

 

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که ایران اسلامی متعلق به امام زمان(عج) است که باید زمینه ظهور آن وجود نورانی را فراهم کنیم، گفت: باید برنامه های جشن در خور و مقام آن امام عزیز باشد که خدای ناکرده با انجام برنام های نادرست شرمند نباشیم.

 

وی با تاکید بر این که شرایط لازم باید در راستای ظهور امام عصر(عج) آماده باشد، بیان داشت: آن چیزی که حضرت می خواهد ما به آن نرسیده ایم که باید در انجام واجبات و ترک محرمات به نحو ارزنده ای کوشا باشیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل، ادامه داد: هر زمانی که حاضر شدیم تا شیعه واقعی باشیم در آن زمان است که بستر ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم می شود.

 

حجت الاسلام تقی زاده بیان داشت: ایران اسلامی ام القرای جهان اسلام است که با رهبری حکیمانه مقام معطم رهبری بتوانیم پرچم انقلاب رابه دست صاحب اصلی آن یعنی امام زمان(عج) برسانیم ./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات