۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۰۹۱۸۱
رییس تبلیغات اسلامی نور:

ترویج فرهنگ مهدویت سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی نور با بیان این که ترویج فرهنگ مهدویت سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است، بیان داشت: مردم ما باید منتظران امام زمان(عج) باشند و بستر جامعه مهدوی را برای تحقق ظهور آماده کنند.
مهدويت

حجت الاسلام علی آزادیان، رییس اداره تبلیغات اسلامی نور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، با گرامی داشت اعیاد شعبانیه و میلاد باسعادت منجی عالم بشریت،گفت: یکی از اعیاد بزرگ ما شیعیان جشن نیمه شعبان بوده که فرصت بسیار مناسبی برای تجدید پیمان با امامت و ولایت است.

 

حجت الاسلام آزادیان، افزود: اعیاد شعبانیه فرصت مناسبی برای نشر و ترویج معارف دینی است و در این دهه باید نوعی پیوند عمیق و ارتباط شایسته میان جوانان و اهل بیت (ع) ایجاد شود.

 

وی با اشاره به این که ترویج اندیشه مهدویت امری مهم و اساسی است که باید در این راستا تلاش شود، بیان داشت: برای هر کاری یک سری مقدمات و شرایطی لازم است و باید بستر را برای آماده سازی جامعه برای ظهور آقا امام زمان (عج) فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام آزادیان، تصریح کرد: اگر ما مقدمات ظهور حکومت مهدوی را فراهم نکنیم طبعاً نمی‌توانیم انتظار واقعی داشته باشیم زیرا انسان‌های صالح انتظار حکومت صالحین را می‌کشند که باید در این راستا اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نور با تاکید بر این که اعتقاد به امام عصر (عج) جزء اعتقادات بنیادی شیعیان و مفهوم انتظار در جامعه ما دارای مرتبه بالایی است، تصریح کرد: باید به هر طریق از آمیخته شدن این فرهنگ ارزنده به خرافه و یا تبدیل آن به تفکرات پوچ جلوگیری شود.

 

حجت الاسلام آزادیان، ادامه داد: منتظر واقعی باید صالح باشد که بر اساس گفته خداوند اگر مردم به وظایف خود عمل کرده و مصلح شوند وعده الهی تحقق پیدا می کند.

 

وی با بیان این که ترویج فرهنگ مهدویت سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است، بیان داشت: مردم ما باید منتظران امام زمان(عج) باشند و بستر جامعه مهدوی را برای تحقق ظهور آماده کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نو، ادامه داد: به منظور ترویج و تبلیغ سیره ائمه معصومین (ع) و بیان احکام شرعی در ماه شعبان، بیست مبلغ و مبلغه به مساجد، مدارس و هیأت های مذهبی این شهرستان اعزام شدند که این بزرگواران به منظور تبیین فرهنگ مهدویت و میلاد امام عصر(عج) به سخنرانی می پردازند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: همزمان با فرارسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت، اداره تبلیغات اسلامی اقدام به اجرای طرح های فرهنگی ایام تابستان نموده است.

 

حجت الاسلام آزادیان، افزود: طرح های اوقات فراغت در قالب هسته های فرهنگی با شش پایگاه در روستاهای حومه شهر رویان، حومه شهر چمستان و مرکزی برگزار می شود که این هسته ها شامل چهار هسته جوان و دو هسته نوجوان و کودک با حضور 180 نفر از علاقمندان به این هسته ها اجرا می شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نور، تصریح کرد: در هر یک از این هسته ها روحانیان طرح با مطرح نمودن مباحث دینی و اعتقادی به آموزش ارزنده شرکت کنندگان می پردازند که همواره مورد استقبال جوانان قرار گرفته است./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات