۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۰۹۱۸۸
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

راه هدایت و سعادت بشر در گرو شناخت امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان هدایت و سعادت بشر را در شناخت امام زمان بیان کرد.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تأکید برتبیین ویژگی هاى شخصیتى حضرت امام زمان(عج)، بیان داشت: راه هدایت و سعادت بشر در گرو شناخت امام زمان(عج) است.

وی با اشاره به هجمه های دشمن در جامعه امروز، افزود: دشمنان اسلام در صدد کم رنگ کردن فرهنگ و مکتب انتظار هستند، آنان می خواهند ارزش های اسلامی را کم رنگ جلوه دهند و جوانان ما را گرفتار افکار انحرافی کنند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که تمسک به فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بهترین راه مقابله با توطئه های دشمن است، خاطرنشان کرد: حفظ نجات شیعیان از گرفتاری‌ها، مشکلات و دشمنان به دست امام زمان‌ (عج) است.

وی در ادامه با اشاره به وظایف منتظر، عنوان کرد: باید امام زمان و فرهنگ انتظار را بشناسیم و عمل کنیم، انتظار باید در عمل فرد باشد.

حجت الاسلام مبلغی با تأکید بر این که انتظار باید از روی معرفت باشد، افزود: منتظر واقعی کسی است که از اعمال حرام دوری کند و اعمالی را که خداوند معروف دانسته، انجام دهد.

وی در ادامه صادق بودن در حمایت از ولایت را ازجمله وظایف منتظران بیان کرد و خاطرنشان کرد: با شناخت دستورات امام زمان (عج) و اطاعت از ایشان، تلاش کنیم مقدمات فرج و ظهور را فراهم کنیم.

مدیر حوزه های علمیه لرستان بیان داشت: آحاد مردم به ویژه جوانان برای رسیدن به کمال و پیمودن مسیر صحیح در زندگی، باید ویژگی های امام زمان (عج) را بشناسند و سرلوحه زندگی خویش قرار دهند.

حجت الاسلام مبلغی خاطرنشان کرد: عزت اسلا‌می و غیرت دینی در جامعه، در گرو ارزش های دینی و اسلامی است، جوانان ما با حفظ روحیه ایمان و امید در راستای حفظ باورها و ارزش‌های اسلا‌می تلاش کنند.

وی با بیان این که جشن های نیمه شعبان مردمی هستند، افزود: حضور مردم به ویژه جوانان را در برگزاری این جشن ها فرصت مناسبی در راستای تحقق معرفت‌افزایی و معرفت‌بخشی به نسل جوان جامعه است./9451/ت302/ب

ارسال نظرات