۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۰۹۲۴۳
امام جمعه ارومیه:

ترویج فرهنگ صرفه جویی از وظایف مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: حضرت علی(ع) اصل اساسی زمام داری اسلامی را رعایت تقوای الهی در برابر خواسته های نفس و عمل به دستورات قرآن به عنوان گنجینه سعادت بشری می داند.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه امروز در همایش مسؤولان و دبیران فرهنگی و دینی صنعت آب و برق سراسر کشور که با حضور جمعی از مسؤولان استانی در سالن اجتماعات اداره برق استان برگزار شد، مردم و مسؤولان را به رعایت تقوای الهی فراخواند و اظهار داشت: رعایت تقوای الهی موجب آسایش انسان در زندگی می شود.

 

وی افزود: با وجود این برخی انسان ها به سفارشات و تأکیدات قرآن و احادیث بی ‌توجه بوده و به دنبال هوس های خود می روند و در نتیجه با مشکل مواجه می شوند.

 

امام جمعه ارومیه ادامه داد: تقوا دارای آثار دیگری هم هست که در قرآن به آن ها اشاره شده و خداوند وعده داده که گناهان اشخاص را در صورت مراعات تقوا بپوشاند اما آن ها را در روز قیامت به شخص گناهکار نشان می دهد هر چند آبروی مؤمن را نمی برد.

 

وی با بیان این که وعده الهی منحصر به پوشاندن گناهان نمی شود اضافه کرد: پروردگار بلند مرتبه علاوه بر این کار مزد خوبی نیز برای افراد با تقوا در نظر گرفته و آن ها را از نعمت های خود بی نیاز می کند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مدیران نظام اسلامی باید حضرت علی (ع) را الگوی خود قرار داده و همواره در دوران مدیریتی خود از ایشان پیروی و مقید به رعایت حدود الهی و تقوای اقتصادی باشند چرا که تقوای اقتصادی مسئله بسیار مهمی است که توجه تمامی مسلمانان به کسب روزی حلال و جلوگیری از رشوه، کسب مال حرام و فساد اقتصادی باید در رأس امور مسؤولان و مردم قرار بگیرد تا شاهد فضای سالم اقتصادی به دور از هر گونه گناه و حرام در سطح جامعه باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: حضرت علی (ع) اصل اساسی زمام‌ داری اسلامی را رعایت تقوای الهی در برابر خواسته های نفس و عمل به دستورات قرآن به عنوان گنجینه سعادت بشری می داند.

 

وی با بیان این که حضرت علی (ع) در زندگی و حکومت پیوسته به موضوع بیت المال توجه داشتند طوری که از هزینه پول بیت المال در جایی که شایسته و سزاوار نبود جلوگیری می کردند و عدالت را در توزیع آن رعایت می نمود، گفت: تقوا با ارزش ترین سرمایه و امتیاز فرد و جامعه اسلامی است که در سایه آن تمام مشکلات و مفاسد رفع خواهد شد.

 

امام جمعه ارومیه با اشاره به سنگینی وظایف مسؤولان و دبیران فرهنگی اظهار داشت: ورود در عرصه فرهنگی باید به پشتوانه برنامه ریزی و با محوریت آگاهی بخشی در اذهان عموم مردم باشد تا باعث جلوگیری از اسراف و هدر رفت انرژی گردد.

 

وی ادامه داد: مسؤولان فرهنگی بایستی در جهت ایجاد تعادل برای بهره گیری از انرژی به روش های مفید و مختلف اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کنند.

 

روحانیون فرهنگ صرفه جویی را به مردم گوش زد کنند

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نقش علما و روحانیون را در پست مسؤول فرهنگی موثر و سازنده عنوان کرد و افزود: قشر روحانیت در مراسم ها و سخنرانی های مختلف با مطرح ساختن زیان های اسراف و هدر رفت انرژی از افزایش آمار اسراف کاسته و روش بهره گیری از منابع را به مردم یادآوری و گوش زد نمایند.

 

حجت الاسلام والمسلیمن قریشی جدیت و تلاش برای عملیاتی کردن برنامه های دینی و فرهنگی را ضروری دانست و گفت: مسؤولان دولتی در هر مقام و منصبی باید از فرصت ها و موقعیت هایی که خداوند متعال برای خدمت گزاری به مردم در اختیارشان قرار داده است استفاده کنند چرا که سوق دادن مردم و انذار و هدایت عمومی برای دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی نیازمند غنیمت شمردن لحظه ها است./1302/د102/ب

ارسال نظرات