۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۲۰۹۲۵۹
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

شهدای جوان انقلاب اسلامی، افتخار کشور هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با تأکید بر این که جوانان تلاش کنند تا برای پیروزی و استقلال کشور گام های بلندی بردارند و نگذارند تا دشمنان با تفکرات آنان بازی کنند، گفت: تک تک جوانان شهید انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس افتخار میهن اسلامی هستند.
 رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان غربي

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام عبدالرحیم نیساری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات آذربایجان غربی در مراسم نخستین یادواره شهدای جوان و نخبه آذربایجان غربی اظهار کرد: شهیدان انقلاب اسلامی از مکتب حضرت علی اکبر (ع) راه شجاعت، بصیرت و دفاع از اسلام را آموختند و در راه دفاع از میهن گام برداشتند و تا به درجه شهادت نائل شدند.

 

وی افزود: جوانان باید حضرت علی اکبر (ع) را الگو قرار داده و با بهره گیری از این شخصیت بزرگوار راه سعادت را برای خود برگزینند چرا که این بهترین راه برای سعادت می تواند باشد.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات آذربایجان غربی با اشاره به شخصیت حضرت علی اکبر (ع) ادامه داد: ایشان یکی از جوانان صدیق و پرورش یافته مکتب سالار و سرور شهیدان امام حسین (ع) بودند که می توان ایشان را نمونه ای از یک انسان کامل دانست که شیفتگی همگان از جمله دشمنان را بر انگیخته بود.

 

وی حضرت علی اکبر (ع) را الگوی ایمان، ادب و شجاعت دانست و عنوان کرد: ایشان یکی از بارزترین نمونه های کمال  و اسوه پاکی و مردانگی است و از شهیدان بزرگ حماسه عاشورا بود که جوانان با آشنایی با ایشان می توانند از شخصیت با صلابت ایشان بهتر آگاهی پیدا کنند.

 

حجت الاسلام نیساری با تأکید بر بر این که جوانان تلاش کنند تا برای پیروزی و استقلال کشور گام های بلندی بردارند و نگذارند تا دشمنان با تفکرات آنان بازی کنند، اضافه کرد: تک تک جوانان شهید انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس افتخار میهن اسلامی هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: شهدا با رشادت های خود میهنمان را به ساحل امن رهنمون ساختند و هم اکنون عزت و افتخار روز افزون ملت ایران مرهون فداکاری ها و جانفشانی های آنان است بنابراین جوانان امروزی شهدای والامقام را به عنوان الگو و سرمشق خود برگزینند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات آذربایجان غربی گفت: بدون شک صحبت در رابطه با شهدا سخت و دشوار است و به تعبیری شهدا را تنها شهیدان می شناسند چون ما توفیق قرار گرفتن در لحظه لحظه زندگانی آن ها را نداشته ایم.

 

وی افزود: شهیدان کسانی هستند که با عمل به فرمان الهی، تبعیت از رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) و تک تک آیات قرآن کریم در مقابل دشمنان و کافران صف بسته و در برابر آنان مجاهدت و ایستادگی کردند.

 

حجت الاسلام نیساری ادامه داد: شهیدان باباساعی و مصطفی جهانگیرزاده از شهدای استان، جوانانی نخبه بودند که در زمان پهلوی مبارزات خود را علیه این رژیم آغاز کردند.

 

وی اضافه کرد: علیرضا مکاری از دیگر شهیدان استان بود که به واقع لیاقت فرماندهی داشت و با چهره ای استوار فرماندهی دسته و گروهان را بر عهده می گرفت و جزو سپاهیان اسلام بود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: علیرضا عزیزی از فرزندان جهاد از جمله کسانی بود که در منطقه دارلک شهید شد اما وقتی مهدی باکری به عنوان شهردار ارومیه معرفی شد کار خود را به شهرداری منتقل کرد تا در خدمت شهید باکری باشد.

 

وی با بیان این که شهید جمشید مظفر صفاری جوان پرشور و انقلابی و از جوانان فعال در سپاه پاسداران بود، گفت: وی خطاطی نمونه بود که در نزد هیچ استادی تعلم نیافت و در دوران رژیم پهلوی در دیوارهای کوچه ها فرمایشات امام خمینی(ره) را نوشت.

 

حجت الاسلام نیساری تصریح کرد: تک تک جوانان شهید افتخار میهن هستند که باید بزرگترین مراسمات و برنامه ها را برای آنان برگزار کرد و از سوی دیگر باید شهدا به شایستگی در میان اجتماع معرفی شوند./936/د102/ب

ارسال نظرات