۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۲۰۹۲۷۴
یک استاد علوم دینی:

انتظار فرج تنها به دعا کردن خلاصه نمی شود

خبرگزاری رسا ـ یک استاد معارف و علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی گفت: انتظار فرج تنها در دعا کردن برای ظهور و نفرین بدخواهان امام عصر(عج) خلاصه نمی شود بلکه می باید با عمل خود شرایط ظهور را فراهم کنیم.
انتظار فرج تنها به دعا کردن خلاصه نمی شود

عباس کیفی بجستانی، عضوجامعه قاریان قرآن کشور و استاد معارف و علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، در آستانه فرا رسیدن نیمه شعبان و میلاد باسعادت دوازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت و منجی عالم بشریت امام زمان(عج)، ضمن تبریک این مناسبت اظهار داشت: در روایت آمده است هر کسی که شب نیمه شعبان را شب‌زنده‌داری کند؛ هرگز دلش نمی‌میرد.

 

وی افزود: مراسم های این ایام و جشن های نیمه شعبان باید با شکوه خاصی برگزار شود و اماکن مذهبی و عمومی به طوری آذین بندی شود که رنگ و بوی انتظار بدهد.

 

کیفی بجستانی معرفت و شناخت نسبت به امام را نخستین وظیفه مسلمانان و علی الخصوص شیعیان در عصر غیبت دانست و اظهار کرد: دومین وظیفه‌ای که بر عهده شیعیان است این است که باید بر اساس مطالبات امام زمان(عج) رفتار کنند؛ صدقه و دعا برای سلامتی امام عصر(عج) و نیز تعجیل در فرج ایشان نیز در روایات وارد شده و سومین وظیفه شیعیان در دوران غیبت همین مسأله است.

 

وی اضافه کرد: امام زمان(عج)، قلب و قطب عالم امکان، خلیفه خدا و حجت او بر روی زمین است، زمین هیچ گاه از او خالی نیست، چرا که او مدار عالم وجود و محور چرخش کائنات است و ساحت مقدس امام مجرای فیض الهی و سرچشمه هدایت در جهان تکوین و تشریع است.

 

کیفی بجستانی افزود: بی‌گمان اکمال جهان هستی بدون او محقق نمی‌شود، او همان انسان کاملی است که همه اشیاء تحت سیطره او هستند و درعصر حاضر وجود حضرت بقیه‌الله مصداق اکمل و آن تجلی اعظمی است که جهان آفرینش از او بهره‌مند است.

 

این کارشناس ارشد فقه و حقوق اسلامی گفت: خدا رشد همه انسان‌ها را در پرتو جهانی شدن اسلام و تشکیل حکومت جهانی به رهبری حضرت مهدی موعود(عج) مقرر فرمود؛ جامعه جهانی مستضعفین از اکثر قریب به اتفاق ساکنان زمین تشکیل می‌شود و امت استقراریافته در همه جهان در امامت و وراثت زمین سهمی شایسته بر عهده می‌گیرد همان گونه که خداوند در قرآن فرموده«وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ»

 

کیفی بجستانی تصریح کرد: در روایات شیعه و سنی آمده است که انتظار حضرت ولی‌عصر(عج) از ارزش فراوانی برخوردار است و حضرت زین‌العابدین(ع) نیز می‌فرمایند انسانهایی که در زمان غیبت به سر می‌برند و امام حجت را قبول و منتظر ظهورش هستند از مردم هر زمانی افضل و بالاترند.

 

به گفته وی انتظار فرج تنها در دعا کردن برای ظهور و نفرین بدخواهان امام عصر(عج) خلاصه نمی شود بلکه می باید با عمل خود شرایط ظهور را فراهم کنیم.

 

عضوجامعه قاریان قرآن کشور در ادامه اظهارداشت: ماه شعبان از مبارک‌ترین ماه‌های خداست زیرا ولادت خاص‌ترین بندگان خدا در این ماه بوده است، لذا نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی(عج) یکی از مهم ترین اعیاد شیعیان جهان محسوب می شود و شایسته است این عید به بهترین نحو و در شأن اهل بیت(ع) برگزار شود.

 

وی با اظهار به این که دشمنان اسلام برای تبلیغ علیه اسلام به دنبال فرصت هستند، اضافه کرد: مخالفان، معاندان و غرض‌ورزان نهایت تلاش خود را کرده و از همه ابزارهای موجود اعم از سمعی و بصری برای تخریب چهره اسلام و اولیای دینی استفاده می‌کنند بنابراین ما نیز باید برای آگاه‌سازی و روشنگری هر چه بیشتر، گام برداریم تا شرمنده امام عصر(عج) نباشیم./9314/ت302/ب

ارسال نظرات