۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۰۹۳۱۳
آیت الله نوری همدانی پس از ورود به تبریز:

نقش آفرینی مردم آذربایجان شرقی در طول تاریخ اسلام و انقلاب غیر قابل انکار است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی پس از ورود به تبریز در جمع خبرنگاران گفت: از حضور در جمع مردم آذربایجان و تبریز بسیار خرسندم.
ورود آيت الله نوري همداني به تبريز ورود آيت الله نوري همداني به تبريز ورود آيت الله نوري همداني به تبريز ورود آيت الله نوري همداني به تبريز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید جهان تشیع امروز پس از ورود به فرودگاه بین المللی تبریز مورد استقبلا نماینده ولی فقیه، استاندار، مسؤولان و علمای آذربایجان شرقی قرار گرفت و در گفت‌وگویی کوتاه در جمع خبرنگاران از حضور خود در جمع مردم آذربایجان و تبریز ابراز خرسندی کرد.


وی با بیان این‌که سفرش به تبریز با دعوت آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بوده است، خاطرنشان کرد: سال‌ها آرزو داشتم از نزدیک با مردم استان آذربایجان شرقی و تبریز دیدار داشته باشم که به حول قوه الهی امروز این آرزو محقق شد.


حضرت آیت الله نوری همدانی دیدار با مردم ولایت مدار تبریز را توفیق الهی دانست و گفت: مردم آذربایجان به ویژه تبریز نقش بزرگ و ارزنده ای در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشته اند، نقش آفرینی مردم آذربایجان در طول تاریخ اسلام و انقلاب غیر قابل انکار است.


این مرجع تقلید ابراز امیدواری کرد تا سفر به تبریز دارای برکات و آثار معنوی باشد و ادامه داد: مردم این خطه از کشور همواره در تمام مراحل انقلاب سابقه بسیار درخشانی داشته که باید قدردان این زحمات باشیم، امید دارم این سفر چند روزه با برکات معنوی همراه باشد.


بنابر این گزارش، حضرت آیت الله نوری همدانی امشب پس از نماز مغرب و عشاء ضمن دیدار مردمی در جشن بزرگ نیمه شعبان حضور خواهند داشت و فردا همزمان با سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) دیدار با عما، روحانیت و ائمه جمعه در مسجد جامع تبریز برگزار خواهد شد.


همچنین همزمان با برنامه دیدار با علما و روحانیان، که عصر روز جمعه خواهد بود، مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدارس علمیه تبریز در مسجد جامع تبریز با سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی و آیت الله شبستری برگزار می شود. افزون بر این‌که برنامه دیدار با خانواده های شهدا، ایثارگران و نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در استان نیز برای روز شنبه پیش بینی شده است.


 عصر شنبه نیز حضرت آیت الله نوری همدانی با فرهنگیان، دانشجوان و نخبگان استان دیدار خواهند داشت، برنامه دیدار با مسؤولان استان روز یکشنبه در بیت امام جمعه تبریز پیش بینی شده و 24 خرداد این مرجع تقلید به یکی از شهرهای استان سفر خواهند داشت و از نزدیک با مردم این منطقه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.


گفتنی است، حضور و سخنرانی در کنگره شیخ سلار دیلمی آخرین برنامه سفر 5 روزه آیت الله نوری همدانی به استان آذربایجان شرقی است./935/پ202/ج

ارسال نظرات