۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۲۰۹۳۱۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

بالندگی فرهنگی در گرو تحقق مطالبات رهبری در این حوزه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در خصوص مسائل فرهنگی دغدغه های بسیاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: متولیان حوزه فرهنگی باید با بهره گیری از ظرفیت های کشور در جهت رفع دغدغه های مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و علما در خصوص مشکلات فرهنگی گام بردارند.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان پیش از ظهر امروز در دیدار معاون امور حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسائل فرهنگی را با استناد به آیات قرآن بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: سلسله انبیاء و طاغوت همواره در پی فرهنگ‏سازی بودند و بر همین اساس از همان ابتدا جنگ فرهنگی بین آنها که دو جبهه حق و باطل بودند، وجود داشت.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که طبق آموزه‏های دینی، عرصه عمل بیشتر از گفتار و نوشتار در فرهنگ‏سازی تأثیر دارد، تصریح کرد: نحوه برخورد با مفاسد اقتصادی در نگرش جامعه تأثیرگذار است، اگر این برخوردها مناسب نباشند مردم دچار تضاد می‏شوند و اهمیت کار فرهنگی زیر سؤوال می‏رود.

 

وی بخش فرهنگی جامعه را فاقد برنامه و فعالیت‏های آن را پراکنده و بدون انسجام دانست و تاکید کرد: در صورت اصلاح چنین وضعیتی، شرایط فرهنگی کشور به مراتب بهتر خواهد شد.

 

امام جمعه گرگان در ادامه با اشاره به فعالیت شورای فرهنگ عمومی در کشور اظهار داشت: حداقل کارکرد این شورا ایجاد انسجام بین سازمان‏های فرهنگی و جلوگیری از موازی کاری ها و برنامه ریزی برای هدایت و هزینه بودجه فرهنگی آنها است.

 

وی با تاکید بر این که شورای فرهنگ عمومی توانایی ایجاد مدیریت منسجم فرهنگی را دارد، گفت: متأسفانه این شورا در سطح کلان، استان ها و شهرستان ها وضعیت مناسبی ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که طرح حمایت مالی از هیأت های مذهبی کارشناسی نبود، گفت:  11 میلیارد تومان به این کار اختصاص داده شد که سهم گلستان حدود 300 میلیون تومان بود و با توجه به حدود هزار هیأت مذهبی در استان به هر هیأت مبلغ 300 هزار تومان اختصاص یافت و با این اعتبار تخصیص یافته هیچ اقدام فرهنگی نمی توانستند انجام دهند.

 

امام جمعه گرگان، اجرای برنامه فرهنگی صورت گرفته را بی اثر دانست و خاطرنشان کرد: این در حالی است که شورای فرهنگ عمومی برای تأمین بودجه مصوبات خود با مشکلات زیادی روبرو است.

 

امام جمعه گرگان تاکید کرد: وقتی اختیاری نداشته باشیم، بودجه فرهنگی در اختیار ما نباشد و نتوانیم بودجه فرهنگی سایر نهادها را مدیریت کنیم و به یقین جلسات شورای فرهنگ عمومی مؤثر نخواهد بود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در خصوص مسائل فرهنگی دغدغه های بسیاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: متولیان حوزه فرهنگی باید با بهره گیری از ظرفیت های کشور در جهت رفع دغدغه های مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و علما در خصوص مشکلات فرهنگی گام بردارند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بافت قومیتی و مذهبی گلستان خاطرنشان کرد: عملکرد نهادهای فرهنگی در این استان نباید به گونه ای باشد که موجب لطمه زدن به وحدت شیعه و سنی شود.

 

امام جمعه گرگان، وحدت و همدلی را نیاز امروز شیعه و سنی دانست و با بیان این که برادری و همدلی رمز موفقیت و پیروزی امت اسلامی در برابر کفر و ظلم است، بیان داشت: اگر وحدت امت اسلامی خدشه دار شود به حتم شاهد تحقق نقشه های شوم دشمنان خواهیم بود.

 

وی، شرط انصاف در تبلیغ آموزه‏های دینی را ضروری دانست و گفت: اگر از جاده انصاف خارج شویم باید هزینه های سخت و سنگینی برای آن بپردازیم.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، داشتن انصاف را شرط سالم زندگی کردن دانست و خاطرنشان کرد: اگر در همه بخش های زندگی فردی و اجتماعی عدالت و انصاف را در اولویت قرار دهیم به حتم شاهد پیروزی و موفقیت در همه عرصه ها خواهیم بود./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات