۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۰۹۳۴۲
در آستانه میلاد منجی عالم بشریت؛

ویکی معارف مهدوی رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مراسم رونمایی از ویکی معارف مهدوی، با مثبت ارزیابی کردن این کار بزرگ، گفت: در آینده نیز باید ویکی معارف مهدوی به زبان‌های مختلفی مانند انگلیسی و عربی بازگردانی شود تا اقشار و گروه‌های مختلف بتوانند از آن بهره ببرند.
حجت الاسلام احمد واعظي رييس دفتر تبليغات اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ظهر امروز در مراسم رونمایی از «ویکی معارف مهدوی» که در سالن اجتماعات این دفتر برگزار شد، با مثبت ارزیابی کردن این کار بزرگ، گفت: ویکی معارف مهدوی کار خوب و گام مثبتی است. البته باید در گام‌های بعدی فرهنگ اصطلاح نامه نیز در این ویکی معارف تعبیه شود تا بتواند خدمتی برای همه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی با تأکید بر این‌که باید از تمام ظرفیت‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز برای معرفی محتوای این دائره المعارف استفاده کرد، بیان داشت: برای بهتر شدن کارها باید از توان درون سازمانی بهره گرفت.

وی افزود: در آینده نیز باید ویکی معارف مهدوی به زبان‌های مختلفی همانند انگلیسی و عربی بازگردانی شود تا اقشار و گروه‌های مختلف بتوانند از معارف آن بهره گیرند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خواستار استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های پرمخاطب برای بیان محتوای نرم افزارهای معارفی شد و اظهار داشت: روابط عمومی دفتر نیز باید در بیان محتوای کارهای تولیدی پژوهشگاه کوشا باشد.

وی یادآور شد: همچنین می‌توان از کارشناسان برای نقد و بررسی محتوای آن بهره گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی با تأکید بر این‌که انتظار می‌رود این فعالیت علمی کمکی مؤثر در هدایت و سازماندهی اطلاعات پراکنده در فضای مجازی باشد، اظهار داشت: تولیداتی که در حوزه علمیه و از سوی علما صورت می‌گیرد، باید به گونه صحیح به عموم مردم معرفی شود.

وی ادامه داد: اگر تولیدات در عرصه علوم و معارف اسلامی به جامعه معرفی نشود، به مرور زمان تبدیل به یک قفسه کتابخانه شده و فردی از محتوا و عمق آن آگاهی پیدا نمی کند.

گفتنی است، «ویکی معارف مهدوی» از سوی محققان مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی تولید شده است.

همچنین در این ویکی معارفی از هزار و 830 اصطلاح مرجح، 615 اصطلاح نامرجح و 3 هزار و 210 سند متنی بهره گرفته شده است.

الکافی، کتاب الغیبة، کمال الدین و تمام النعمه، المزار الکبیر، تفسیر نور الثقلین، بصائر الدرجات، الاحتجاج،‌الاختصاص، اقبال الاعمال، علل الشرائع، فلاح السائل، نجم الثاقب، اعلام الوری بأعلام الهدی، بحار الانوار الجامعه لدرر اخبار الائمه الاطهار و توحید المفضل از جمله کتاب‌های استفاده شده در ویکی معارف مهدوی است.

علاقه مندان می توانند برای استفاده از مطالب این مجموعه به ویکی معارف مهدوی مراجعه کنند./993/202/ع

 

ارسال نظرات