۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۰۹۳۷۳
حجت الاسلام شرفخانی تأکید کرد؛

بهره گیری از ظرفیت مبلغان بومی جهت اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت مبلغان بومی جهت اقامه نماز جماعت در امامزاده و بقاع متبرکه استان تأکید کرد.
حجت الاسلام شرفخاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ظهر امروز در بازدید از اداره اوقاف ساری، بروزرسانی بانک جامع اطلاعات نماز در امامزادگان را از برنامه های با اولویت این سازمان دانست.

 

وی گفت: نماز جماعت به دلیل معنویت و عظمتی که در خود دارد بسیاری از گرفتاری ها و مشکلات اجتماعی را برطرف می کند و بهترین عامل وحدت و یکپارچگی در راه پیشرفت جامعه است.

 

حجت الاسلام شرفخانی، اقامه نماز را مظهر ایمان و تقوای یک انسان دانست و با بیان این که بی احترامی و سبک شمردن نماز بی اعتنایی به فرمان الهی است، افزود: آحاد جامعه اسلامی باید در برپایی این فریضه مهم الهی گوشا باشند.

 

وی با اشاره به این که انسان به نماز محتاج است، خاطرنشان کرد: نماز ذکر بزرگ خدا است و فریضه مهم الهی یک عبادت ساده نیست بلکه نماز اعلام موضع اسلام است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور با اشاره به این که خواندن نماز در رسیدن انسان به سعادت و تعالی حقیقی نقش بسیار تأثیرگذاری خواهد داشت: ادامه داد: خواندن نماز تسلیم شدن در برابر اراده الهی است، چون اقامه نماز سبب پاک شدن گناهان انسان می شود.

 

حجت الاسلام شرفخانی با تأکید بر خواندن نماز اول وقت از سوی آحاد جامعه، گفت: خواندن نماز اول وقت همواره در دین مبین اسلام و ائمه معصومین(ع) مورد تأکید ویژه قرار گرفته است.

 

وی با تشریح اهداف ویژه برنامه های توسعه و ترویج فرهنگ نماز در امامزادگان و بقاع متبرکه خاطر نشان کرد: گسترش فرهنگ انسان ساز نماز و ترغیب آحاد جامعه به این فریضه الهی، افزایش اگاهی جامعه نسبت به آداب نماز و ترویج و توسعه فرهنگ نماز در جامعه از اهمیت به سزایی برخوردار است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بروزرسانی بانک جامع اطلاعات نماز در این سازمان را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: در این راستا باید اطلاعات کاملی از تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه ای که در آنها اقامه نماز جماعت صورت می گیرد به جامعه ارائه شود.

 

حجت الاسلام شرفخانی لازم الاجرا بودن مصوبات شورای اقامه نماز در استان ها برای ادارات سازمان اوقاف و امور خیریه را مورد تاکید قرار داد و افزود: ضروری است تا در این راستا شورای اقامه نماز در استان ها به صورت منظم تشکیل و مصوبات آن به ادارات شهرستان ها برای اجرا ابلاغ شود.

 

وی، لزوم تجهیز کتابخانه های امامزادگان و بقاع متبرکه به کتب مرتبط با نماز را متذکر شد و اضافه کرد: به کارگیری مبلغان اعزامی و بومی جهت اقامه نماز جماعت و اجرای مراسم مذهبی و برگزاری خیمه های معرفت با رویکرد تبلیغ و ترویج نماز و تصحیح قرائت نماز در بقاع متبرکه دارای ظرفیت بالا به خصوص در مناسبت های مختلف ضرورت دارد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات