۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۰۹۴۳۳
همزمان با میلاد امام زمان انجام شد؛

مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه قم با حضور مراجع تقلید

خبرگزاری رسا ـ همزمان با نیمه شعبان و میلاد با سعادت حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) شماری از طلاب حوزه علمیه قم به دست مراجع تقلید معمم شدند.
عمامه گذاري طلاب توسط آيت الله صافي گلپايگاني عمامه گذاري طلاب توسط آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با نیمه شعبان و میلاد با سعادت امام زمان(عج) طلاب حوزه علمیه قم به دست مراجع تقلید معمم شدند.

بر اساس این گزارش طلاب حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز با حضور در دفاتر و بیوت مراجع تقلید به دست ایشان ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

بیش از سی طلبه حوزه علمیه قم با حضور در مدرسه امیر المؤمنین(ع) به دست حضرت‌ آیت‌الله مکارم شیرازی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در این مراسم با ضمن بیان رهنودها و توصیه‌ها به طلاب تازه معمم شده برای آنها در راه تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام آروزی موفقیت کرد.

گفتنی است قبل از مراسم عمامه گذاری در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) مراسم جشن و سرور به مناسبت به نیمه شعبان برپا بود و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مناسبت میلاد امام زمان(عج) به مولودی خوانی پرداختند.

سخنران این مراسم نیز حجت‌الاسلام صالحی خوانساری استاد حوزه علمیه در سخنانی به تبیین ویژگی‌ها و مناقب امام زمان(عج) پرداخت.

همچنین پیش از ظهر امروز نیز بیش از 10 طلبه حوزه علمیه به دست حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز در این مراسم توصیه‌های لازم به طلاب تازه معمم شده را ارائه و برای آنها آرزوی توفیق و خدمت به اسلام و مسلمین کرد.

همچنین تعدادی از طلاب حوزه علمیه نیز پیش از ظهر امروز به دست حضرات آیات جوادی آملی و علوی گرگانی معمم شدند.

روز گذشته نیز سی نفر از طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی العالمیه در همایش امت اسلامی به دست حضرت آیت الله سبحانی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

گفتنی است، عمامه گذاری به دست علما و بزرگان دینی سنتی حسنه در حوزه‌های علمیه است که در اعیاد و میلاد اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از سوی مراجع تقلید انجام می‌گیرد./927/پ202/ج

ارسال نظرات