۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۰۹۴۴۲
امام جمعه خوی:

امنیت پایدار کشور از ثمرات و فداکاری‌های سربازان گمنام امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی با بیان این‌که امنیت پایدار حاکم بر کشور از جمله ثمرات و فداکاری های سربازان گمنام امام زمان است، گفت: یکی از علل و ریشه های گم نامی مجموعه وزارت اطلاعات رسالت ها و مأموریت های اطلاعاتی است که امکان تشریح آن وجود ندارند.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شکوري
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری امام جمعه خوی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به برخی از مذاهب منحرف کلامی، فقهی، عرفانی و فلسفی در طول تاریخ اظهار داشت: نوع این انحرافات و کج اندیشی ها ریشه در برداشت های غلط از مفاهیم دینی دارد که حتی در عصر خود پیامبر (ص) و ائمه (ع) نیز این برداشت های غلط وجود داشته که مورد نکوهش و سرزنش آن بزرگواران قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به این که دهه آخر ماه شعبان به عنوان دهه بهداشت و نکوداشت مـساجد نام گذاری شده است، ادامه داد: امام صادق (ع) در این باره می فرماید "بر شما باد رفتن به مساجد زیرا مساجد خانه های خدا در روی زمین هستند هـر که پاک وارد آن ها شود خداوند او را از گناهانش پاک گرداند و در زمره زایران خـود قرار می دهد".
 
امام جمعه خوی در ادامه به سیره امام زمان (عج) اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که در ارتباط با امام زمان عج در احادیث و روایات اهل بیت (ع) مطرح شده است سیره ایشان در امورات شخصی و در مسائل حکومتی است.
 
وی تصریح کرد: احیا کردن کتاب و سنت، از میان بردن بدعت ها، نهراسیدن از ملامت ملامت گران، مشورت کردن با یاران خود، سخت گیری بر کارگزاران، مهربانی کردن با نیازمندان، بی رغبتی نسبت به مادیات دنیا، نداشتن دربان و نگهبان، اجرا کردن حدود الهی، اجرای عدالت قضایی و اجتماعی از جمله سیره و روش های حکومت جهانی حصرت مهدی (عج) است.
 
امنیت پایدار حاکم بر کشور از جمله ثمرات و فداکاری های سربازان گمنام است
 
امام جمعه خوی با بیان این که امنیت پایدار حاکم بر کشور از جمله ثمرات و فداکاری های سربازان گمنام امام زمان است، افزود: یکی از ریشه های گم نامی مجموعه وزارت اطلاعات رسالت ها و مأموریت های اطلاعاتی است که امکان تشریح آن وجود ندارند.
 
وی ادامه داد: در هر حوزه ای که منافع ملت ایران، صیانت از ارزش های انقلابی، حراست از امنیت جامعه و برخورد قاطع با تمامی جریـان های انحرافی و وابسته داخـلی و خـارجی اقتضا بکند در دایره رسالت های سربازان گم نام قرار دارد.
 
حجت الاسلام شکوری خاطر نشان کرد: تلاش برای حفظ وحدت و انسجام ملی، حفاظت از دستاوردهای انقلاب، مبارزه با تروریسم، مقابله با توطئه های اختلاف افکنانه استکبار، مبارزه با فساد و مفسدان اقتصادی، کمک جدی بر کاهش آثار تحریم اقتصادی دشمنان، شناسایی و مقابله با گروه ها و اشخاص وابسته به دشمنان، نفوذ و ضربه زدن به شبکه ها و سیستم های امنیتی و سرویس های جاسوسی دشمنان، مبارزه با اختلاس، پول شویی، سودجویی، شرکت های هرمی و اخلال گران اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی جامعه از جمله عملکردهای موفق سربازان گمنام و رسالت های مهم آنان است. 
 
وی در ادامه به حوادث مهم جهان اشاره کرد و گفت: شرارت های گروه تروریستی داعش در استان های سنی نشین عراق با حمایت علنی ارتجاع منطقه و استکبار مشکلات اساسی برای این کشور به وجود آورده است.
 
مردم عراق قربانی توطئه مشترک استکبار و ارتجاع
 
امام جمعه خوی اضافه کرد: ریشه این شرارت ها را می توان در شکست مفتضحانه تروریست ها در کشور سوریه، پیروزی نـوری مالکی در انتخابات اخیر، بروز اختلاف میان گروه های شیعی عراق و خیانت بعضی از گروه های سنی و تعدادی از ارتشیان مورد تحلیل و بررسی قرار داد.
 
وی با بیان این که هفته گذشته پاکستان شاهد حملات متعدد تروریستی بود، گفت: حمله به فرودگاه شهر کراچی که 25 نفر کشته شدند، حمله به اتوبوس زائران مرقد رهبرکبیر انقلاب که به شهادت 30 نفر منجر شد از جمله این حملات بوده است.
 
حجت الاسلام شکوری با اشاره به این که باید در خصوص ناامنیتی های ایجاد شده چند نکته مهم را مورد توجه قرار داد، خاطر نشان کرد: نوع گروه های تکفیری ایجاد شده از طریق سازمان های جاسوسی بین المللی، میزان و تعداد حمایت کشورهای  مرتجع عربی منطقه از این گروه ها، تعداد مفتیان سنی افراطی و وابسته حامی این گروه ها و میزان حمایت بعضی از مؤسسات حکومتی از جریان ها تکفیری از اهم این ضرورت ها است./936/پ203/ب4
ارسال نظرات