۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۰۹۴۵۷
امام جمعه دامغان:

جامعه مهدوی با اسلام التقاطی شکل نمی‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ مام جمعه دامغان با بیان این‌که تنها اصول اسلام ناب محمدی می‌تواند جامعه اسلامی حقیقی را شکل دهد،‌ گفت: با اسلام التقاطی هیچ‌گاه جامعه مهدوی با معانی متعالی خود شکل نخواهد گرفت.
حجت الاسلام والمسلمين ترابي امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه دامغان که در محل مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان سالروز ولادت امام عصر حضرت مهدی(عج)، اظهار‌داشت: همه ما باید بدانیم که وظیفه خطیری برای فراهم کردن زمینه‌های ظهور بر دوش داریم و تنها با ندبه خواندن فرج مصلح حقیقی حاصل نمی‌شود.

 

وی مهمترین معنای انتظار را مهیا بودن همیشگی منتظران مهدی موعود(عج) برای ظهور عنوان و اضافه کرد: خودسازی و سپس حرکت به‌سوی مهیا کردن فضای جامعه و تلاش جهت حاکم نمودن ارزش‌ها و احکام اسلام در تمام شئونات جامعه اسلامی معنای حقیقی انتظار فرج است.

 

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه برخی تفکرات غلط انکار و فرار از وظیفه‌ هر مسلمان و شیعه راستین و سیاست دست روی دست گذاردن را در مقوله انتظار مصلح تبلیغ می‌کنند، افزود: ما باید تمام توان خود را برای حفظ و اشائه فرهنگ و ارزش‌های اسلامی به‌کار بندیم و به دشمنان اسلام اجازه جولان دادن ندهیم که این مهم در پناه قرآن، سیره نبوی و علوی، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و امثال آنها فراهم می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به تفسیر‌های نادرست برخی افراد از مردم سالاری دینی گفت: نظام اسلامی همچون سکه‌ای است که هر دو روی آن که یک طرف مردم و سوی دیگر شریعت است به یک حقیقت برمی‌گردد امور به دست و انتخاب و اراده مردم اما در چهارچوب شریعت اسلامی انجام می‌شود.

 

امام جمعه دامغان با انتقاد از رواج استفاده از موسیقی و حرکات غیر‌اسلامی در برخی جشن‌های شب نیمه شعبان در شهرهای مختلف، خاطر‌نشان کرد: اسلام با شادی بالاخص در چنین ایامی مخالف نیست اما آیا حرکاتی چنین ناشایست، پوشش‌های بسیار نامناسب و آهنگ‌های حرام در شأن جشن میلاد امامی است که با آیات قرآن به این جهان پاگذاشته و برای حاکم کردن اسلام ناب محمدی می‌آید.

 

گفتنی است، پاسداشت خدمات وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان(عج)، گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی و اشاره به افتتاح 12 پروژه با اشتغال زایی 60 نفر در این بخش، تأکید بر توجه بیش از پیش مردم و مسئولان به قبور مطهر شهدای گمنام مدفون در دامغان و لزوم پیگیری بیش از پیش بهبود وضعیت آب شرب و کشاورزی دامغان بالاخص در هنگام وقوع سیلاب‌ها از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود./977/پ202/ب4

ارسال نظرات