۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۰۹۴۶۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد:

ضرورت حمایت از شیعیان عراق در برابر گروه‌های تکفیری

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد با محکوم کردن جنایت های گروه تروریستی داعش، از دولت ایران خواست تا ملت مسلمان و شیعه عراق را در برابر حملات این گروه جنایت کار یاری کند.
نماز جمعه بجنورد- حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با محکوم کردن جنایت های گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش) در شهرهای عراق، اظهار کرد که اکنون در کشور مسلمان و شیعه عراق جنایت انسانی و نسل کشی در حال انجام است.

 

وی اضافه کرد: با وجود این که در سرزمین عراق جمعی از بهترین بندگان خدا و اولیاء الهی دفن هستند اما متأسفانه این کشور در هفته های اخیر جولانگاه وهابیون تکفیری و انسان های نادان و متحجری شده که به نام اسلام جنایت های وحشتناکی مرتکب می شوند.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی این جاهل های مسلمان نما مزدورهایی هستند که از کشورهای غربی و دولت های متحجر عربی منطقه پول دریافت می کنند و به مسلمان کشی می پردازند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان این که بزرگترین جنایت ها زمانی روی می دهد که عده ای نادان ابزار دست افراد زیرک قرار بگیرند، اضافه کرد: الان در عراق و سوریه همین اتفاق روی داده و شماری از افراد نادان با عنوان داعش ابزار دست کشورهای غربی شده اند و کارهای ضدبشری می کنند.

 

وی از مردم و دولت عراق خواست تا در برابر جنایت های این گروه به پا خیزند و چنان درسی به آنها بدهند که دیگر خیال حضور در عراق و کشتار مردم بی گناه به مخیله آنها نرسد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری وصیت حضرت علی(ع) که فرموده «کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا» با بیان این که ما باید همواره دشمن ظالمان و یاور مظلومان باشیم، افزود: الان ملت مسلمان و شیعه عراق مظلوم واقع شده اند و باید آنها را یاری کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی از دولت ایران خواست تا ملت مسلمان و شیعه عراق را در برابر حملات این گروه جنایت کار یاری کند و درسی حسابی به این وهابیون تکفیری بدهد.

 

وی با بیان این که تروریست های تکفیری داعش جایی در دنیای اسلام ندارند، تصریح کرد: این افراد نه شیعه و نه سنی هستند بلکه تمامی علمای شیعه و سنی اسلام از آنها تبری جسته و تأکید کرده اند که اقدامات این گروه کاملا بر خلاف اسلام و آموزه های دینی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بجنورد، با اشاره به نیمه شعبان و سالروز میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج)، ضمن تبریک این مناسبت و قدردانی از مسؤولان و متولیانی که اقدام به برگزاری جشن در این روزها کردند، از گناه آلود شدن برخی از این جشن ها نیز انتقاد کرد و گفت که متأسفانه در برخی از این جشن ها موسیقی ها و آهنگ های حرام شنیده می شد که این موضوع به هیچ عنوان زیبنده سالروز ولادت مهدی موعود نبود./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات