۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۰۹۴۷۶
بیانیه پایانی دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت:

توجه به اخلاق و سبک زندگی مهدوی زمینه ساز شکل گیری تمدن اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با قرائت بیانیه ای به کار خود پایان داد. در این بیانیه تاکید شده است: توجه به اخلاق و سبک زندگی مهدوی زمینه ساز شکل گیری تمدن اسلامی است.
دهمين همايش بين المللي دکترين مهدويت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیانیه ذهمین همایش دکترین بین المللی مهدویت،عصر جمعه بیست و سوم خرداد ماه در سالن همایش‌های صدا و سیما با حضور مسولین لشکری و کشوری و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی داخلی و خارجی از سوی حجت‌الاسلام مسعود پورسیدآقایی قرائت شد.


متن این بیانیه به شرح زیر است:

السلام علیک یا عین الحیاة

با سلام بر مهدی چشمه همیشه جاری و زلال زندگی

دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با موضوع اخلاق و سبک زندگی زمینه ساز، راهبردها و راهکارها با حضور شخصیت های داخلی و خارجی در طی دو روز برگزار شد.

 

در این همایش با مشارکت اندیشمندان حوزه علمیه و دانشگاه، پنج کمیسیون علمی تشکیل و در کنار 2 کار گروه موسسه آینده روشن و با حضور کمیسیون انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم، کمیسیون دانشگاه عالی دفاع ملی و کمیسیون دانشگاه قم، توسعه و ترویج بیشتر موضوع همایش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

مقالات همایش امسال در راستای تبیین سبک زندگی مهدوی، راهکارهای ترویج فرهنگ مهدویت، آسیب ها و آفات پیش روی جوامع اسلامی و مسلمانان به دنبال طرح الگوها و راهکارهای اخلاقی بودند و در این راستا تلاش کردند تا به تعامل و نسبت میان اخلاق و سبک زنندگی مبتنی بر مهدویت پرداخته شود.

 

باید خاطرنشان کرد که امروزه متاسفانه جهان اسلامی و جوامع اسلامی با یک بحران و مشکل بزرگ با عنوان فکر تکفیری و سلفی گری مواجه است و مسلمانان در این زمان بیش از پیش نیازمند الگوی اخلاقی زندگی، سبک زندگی مهدوی و مدارا با یکدیگر هستند. هیچ گاه اتحاد جوامع اسلامی به این حد با یک بحران درونی در جهان اسلام نبوده است و تا این حد نیازمند سبک زندگی نبوی و مهدوی نبوده است.

 

مسلمانان امروز به دنبال شکل دهی به فرهنگ و تمدن اسلامی نیازمند این تخلق و تصحیح و بازبینی رفتارها در راستای احیای تمدن اسلامی و اسلام ناب محمدی هستند تا در برابر دیگر فرهنگ ها، سبک زندگی اسلامی کار آمد و پرآرامی را طراحی و پیاده سازی نمایند و از این رو توجه به اخلاق و سبک زندگی مهدوی زمینه ساز شکل گیری تمدن اسلامی با محوریت آموزه مهدویت خواهد بود.

 

بر این اساس، عنوان همایش سال آینده دکترین مهدویت، «فرهنگ و تمدن زمینه ساز، راهبردها و راهکارها» خواهد بود و هم اکنون از تمامی اندیشمندان و متفکران دانشگاهی و حوزوی، چه از ایران و چه از دیگر کشورهای اسلامی خواسته می شود تا همچون سال های پیشین ما را از پژوهش های علمی خود محروم نسازند و به توسعه و شکوفایی این مبحث کمک کنند./9667\د101/ج

ارسال نظرات