۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۲۰۹۴۹۹
ادعای عجیب معاون رییس جمهور؛

اکثر مردم با نا امیدی در انتخابات خرداد 92 شرکت کردند

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اکثر مردم در اوج ناامیدی در پای صندوق های رأی حاضر شدند و باز هم صندوق رأی را برای تغییر انتخاب کردند و به همه بداخلاقی های سیاسی مهر بطلان زدند.
معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده
به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده جمعه شب شب در همایش امید و انتظار که به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) و سالروز انتخابات 24 خرداد در سالن اجتماعات شرکت توزیع برق ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: عقلانیت، خرد جمعی، تدبیر و اعتدال در همه شئون نهادینه شده است ولی تندروی، افراط و تفریط  کشور را از مسیر اصلی و اهداف خود دور نگه می دارد.
 
وی افزود: مردم در انتخابات سال گذشته به رویه های افراطی رأی منفی دادند و اعتدال را برگزیدند و ما نیز به عنوان دولت اعتدال، تدبیر و امید، به عهد خود در راستای خدمت رسانی به مردم و حمایت از آن ها در عرصه های مختلف پایبند هستیم.
 
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: تدوین منشور حقوق شهروندی و اجرای حقوق مردم طبق مواد قانون اساسی مهم‌ترین حرکت دولت در سیاست داخلی است که بر این اساس آسایش در سیاست، آرامش در فرهنگ و اقتصاد در سرلوحه امور دولت قرار دارد.
 
وی به موقعیت فرهنگی کشور و وجود اقلیت های دینی مختلف، اقوام و گویش های گوناگون اشاره کرد و گفت: پاسداری از کرامت انسانی و اجرای مفهوم عدالت اجتماعی توسط دولت مردان در اولویت قرار دارد.
 
مولاوردی خاطر نشان کرد: دولت به دنبال حذف تمام این رویه هاست و در راستای بازگشت به فرهنگ از طریق توسعه امنیت، مسئولیت و خلاقیت گام بر می دارد.
 
وی اضافه کرد: ارتقاء رویکردهای فرهنگی از فعالیت محوری به اثربخشی، تغییر نگرش های دینی جامعه از ظاهر به معنا، ارتقای مشارکت های اجتماعی، مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله مواردی است که دولت در حوزه فرهنگی و اجتماعی در این مسیر حرکت می کند.
 
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به این که تحریم ها ظلمی بزرگ برای مردم و عامل سودهای کلان برای برخی افراد بود، تصریح کرد: دولت مصمم است که بر خلاف ناراحتی برخی ها، درها را به روی صادرات کالاهای ایرانی باز کند و قفل تحریم ها را بشکند.
 
وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی کشور در هشت سال پیش از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید اظهار کرد: عدم توجه به حقوق برابر تمامی هموطنان از قومیت ها و مذاهب مختلف، کاهش مداوم رشد اقتصادی، عدم موفقیت در حوزه اقتصاد و نابودی زیرساخت های این بخش، رشد تورم و بیکاری با وجود افزایش جهشی درآمد های نفتی، عدم استفاده از نظرات نخبگان، بزرگ شدن دولت، ناهماهنگی در سیاست های اقتصادی، انتصاب مدیران بدون توجه به شایستگی ها، اعمال برخوردهای غیرقانونی و سلیقه ای با انجمن های صنفی و سازمان های مردم نهاد و برگزیدن راه تقابل با دنیا از جمله این مشکلات بودند.
 
مولاوردی به ضرورت نجات اقتصاد کشور از رهگذر ثبات ارزش پول و سایر مولفه های اقتصادی اشاره کرد و گفت: برای تحقق این امر باید از همه ظرفیت های نهفته در جامعه به ویژه از توان نیروی انسانی نخبه حداکثر استفاده را کرد.
 
وی با اشاره به افزایش درآمد گاز و نفت در طول چند سال اخیر، افزود: با توجه به این موضوع باید بسترها در راستای کاهش نرخ بیکاری فراهم شده و برای جوانان اشتغال زایی شود.
 
در اجرای برنامه 20 ساله توسعه کارنامه خوبی نداریم
 معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به این که در زمینه های علمی، فناوری، تکنولوژی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برنامه های راهبردی برای کشور تدوین شده است، ادامه داد: در اجرای برنامه 20 ساله توسعه کارنامه خوبی نداریم بنابراینبرای اجرایی کردن این برنامه ها باید جدی تر اهتمام شود.
 
وی با بیان این که مردم باید به دنبال خواسته خود یعنی تغییر باشند و این تغییر را باید مطالبه کنند، اضافه کرد: در حال حاضر که بذر امید در حال جوانه زدن در کشور است، عده ای برآشفته شده اند و با استفاده از ابزارهای مختلف، سعی در سنگ اندازی در مقابل فعالیت های دولت را دارند.
 
دولت تدبیر و امید به دنبال حذف رقیب نیست و از نقدهای سازنده استقبال می کند
معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید به دنبال حذف رقیب نیست و از نقدهای سازنده استقبال می کند ولی برخی افراد نیز نباید به خود اجازه دهند که زمینه تخریب چهره دولت و نا امیدی مردم را فراهم کنند.
 
وی با اشاره به حماسه ایجاد شده در 24 خرداد سال 92 در سراسر کشور گفت: اکثر مردم در اوج ناامیدی در پای صندوق های رأی حاضر شدند و باز هم صندوق رأی را برای تغییر انتخاب کردند و به همه بداخلاقی های سیاسی مهر بطلان زدند.
 
مولاوردی افزود: اعتدال، قانون مداری و قانون گرایی به همراه تدبیر، خواست مردم از این رأی بوده است.
 
وی در پایان تقابل با دنیا را کاری ناموفق ارزیابی کرد و ادامه داد: دولت تدبیر و امید به دنبال راهبرد برد ـ برد در عرصه سیاست خارجی است و حفظ منافع ملی و حقوق ملت، خط قرمز دولت در این راستا است./936/پ202/ج
ارسال نظرات