۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۰۹۵۵۰
در اصفهان؛

برترین‌های حوزه علمیه خواهران معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ نخستین آیین نکوداشت برترین‌های حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با تقدیر از 26 طلبه خواهر در بخش‌های فرهنگی، آموزش و پژوهش برگزار شد.
نشان مرکز مديريت حوزه خواهران
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از حوزه های علمیه خواهران، در این مراسم از 26 نفر از خواهران که تعداد 16 نفر در بخش فرهنگی و 7 نفر در بخش آموزش و 3 نفر در بخش پژوهش در مرحله کشوری مسابقات مختلف حائز رتبه‌های برتر شده بودند قدردانی شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان در این نشست بر تبعیت از سیره ائمه معصومین(ع) در زندگی تاکید کرد و گفت : برای جذب مردم به دین باید اخلاق نیکو داشت و حوزویان در این زمینه مسؤولیت سنگینی دارند.

وی گفت: خداوند بندگان را نیافرید مگر برای اینکه او را بشناسند، زمانی که او را شناختند، او را پرستش کنند و هنگامی که او را پرستش کردند، با عبادت و پرستش او از بندگی غیر او بی‌نیاز گردند.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام سیدمهدی ابطحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان داشتن قلب سلیم و بندگی و اخلاص در کارها را ضروری و عامل موفقیت در امور دانست.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هر کس در هر مقامی به معنویت رسیده است در اثر عبودیت خدا بوده است هیچ چیز موثرتر و نافذتر از عبودیت حق تعالی در ترفیع مقام و منزلت انسان نیست اگر حضرت آدم صفی الله، حضرت نوح نبی الله، ابراهیم خلیل الله، موسی کلیم الله و عیسی روح الله است و محمد(ص) حبیب الله است و اگر علی ولی الله و امام حسین(ع) ثارالله است همه در ظل عبودیت حق تعالی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در ادامه گفت: امام خمینی(ره) هم یکی از بندگان مخلص خدا بود و رمز پیروزی انقلاب اسلامی خداخواهی، عبودیت و بندگی امام راحل بود. انقلاب اسلامی نیز میراث جاودانه امام راحل است.

صدیقه بهشتی معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: نشست فصلی مدیران حوزه علمیه خواهران استان اصفهان نیز به منظور ارائه مباحث اخلاقی سیاسی و اجتماعی، تبادل اطلاعات در زمینه مسائل فرهنگی، آموزشی و پژوهشی و ارائه ضوابط و قوانین حوزه‌های علمیه همزمان با آیین نکوداشت برترین‌ها برگزار شد./908/د102/ی
ارسال نظرات