۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۰۹۵۵۶
رییس اداره اوقاف آمل:

تحقق مطالبات رهبری در حوزه فرهنگی با محوریت بقاع متبرکه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل از راه‌اندازی هیأت جوانان زیر نظر مرکز فرهنگی امامزاده معصوم تکیه آملی خبر داد و عنوان کرد: وظیفه ما این است که همه تلاش خود را برای تحقق رهنمودهای مقام عظمای ولایت با محور قرار دادن بقاع امامزادگان در موضوع فرهنگی انجام دهیم.
رييس اداره اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت‌الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، بعد از ظهر امروز در بازدید از امامزاده معصوم(ع) تکیه آملی، گفت: امسال برنامه‌های طرح نشاط معنوی براساس تدبیر و مدیریت اعضای هیأت‌ مدیره در امامزادگان و بقاع به اجرا درمی‌آید.

 

وی، افزود: این طرح در امامزاده ابرهیم(ع)، بقعه متبرکه اباالفضلی اوجی‌آباد، امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده قاسم چاکسر، بقعه درویش اسماعیل، شاهزید، بقعه ناصرالحق(ع)، امامزاده معصوم(ع) واقع در تکیه آملی پائین بازار و بقعه خضر پیامبر(ع) برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به این که کلاس‌های طرح نشاط معنوی تابستانه از هشتم تیرماه آغاز می‌شود، ادامه داد: اجرای کلاس‌های  قرآنی مانند حفظ و روخوانی قرآن کلاس‌های فرهنگی، هنری  و ورزشی از جمله برنامه‌های این طرح است.

 

وی از اجرای طرح ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: ترتیل‌‌خوانی در برخی از امامزادگان با حضور مهمانان ماه خدا، افطاردهی در بقاع متبرکه و شرکت در راهپیمایی از سوی خادمان، هیئت‌های امنای اماکن مذهبی و بقاع و همه مراکز از دیگر برنامه‌های عمده در طرح ضیافت الهی خواهد بود.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل از راه‌اندازی هیأت جوانان زیر نظر مرکز فرهنگی امامزاده معصوم تکیه آملی خبر داد و عنوان کرد: وظیفه ما این است که همه تلاش خود را برای تحقق رهنمودهای مقام عظمای ولایت با محور قرار دادن بقاع امامزادگان در موضوع فرهنگی انجام دهیم.

 

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، یادآور شد: اینجا علاوه بر این که بارگاه امامزاده معصوم جعفربن‌موسی کاظم(ع) بوده و باید در شأن این امامزاده احیا شود حسینیه‌ای‌ است که  حضرت آیت‌الله جوادی آملی، مفسر کبیر قرآن سالیان دراز در آن جلسات تفسیر و سخنرانی‌های باشکوه قرآن داشته‌اند و این مرکز باید در شأن و منزلت این مرجع تقلید نیز احیا شده و به  قطب فرهنگی‌ قرآنی شهر تبدیل شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با تاکید بر این که یکی از وظایف مدیریت در جامعه دینی ایجاد دغدغه است، گفت: نخستین مشکل در مسائل فرهنگی ایجاد دغدغه است و اگر دغدغه ها ایجاد نشود برنامه ها اثرگذار نخواهد بود.

 

حجت الاسلام علیخانی با تاکید بر این که باید اطلاع رسانی درستی از موقوفات صورت گیرد، گفت: سازمان اوقاف برای موقوفات ماه های محرم و صفر برنامه ویژه ای دارد تا این موقوفات در مسیر درستی ساماندهی شود.

 

وی با اشاره به این که وقف های جدید نیاز اساسی جامعه امروز است، اضافه کرد: باید فرهنگ سازی درستی در جامعه صورت گیرد تا وقف هایی با محوریت پژوهش، ازدواج، مسکن و درمان در جامعه ترویج پیدا کند.

 

حجت الاسلام علیخانی با تاکید بر این که امام زادگان و بقاع متبرکه باید در خط مقدم فعالیت های فرهنگی حضور داشته باشند، گفت: 102 بقعه متبرکه و 89 امام زاده در شهرستان آمل وجود دارد که باید در راستای ترویج فرهنگ قرآنی گام های ارزنده ای برداشته شود.

 

وی با تاکید بر این که خط قرمز ما در بقاع متبرکه جوانان هستند، افزود: هدف ما از فعالیت های فرهنگی در بقاع متبرکه جذب جوانان به صورت مستمر است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات