۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۰۹۶۵۵
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

بسیاری از گناهان جامعه به خاطر بی توجهی به فریضه امر به معروف است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که یکی از مهم ترین فرائضی که خداوند برای ایمن نگاه داشتن جامعه بر مسلمانان واجب کرده امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: بی توجهی به این فریضه الهی جامعه را در سراشیبی افزایش گناه و بی بند و باری قرار داده است.
علي رضايي امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام و المسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در سلسله کارگاه های آموزشی خانواده متعالی در جمع بانوان خراسان جنوبی، با بیان این که خداوند برای این که جامعه اسلامی به انواع بیماری های روحی و روانی و افزایش گناه مواجه نشود فریضه امر به معروف و نهی از منکر را بر مسلمانان اعم از زن و مرد واجب کرده است، گفت: نهی از منکر و امر به معروف برای جامعه حکم واکسن برای پیشگیری از بیماری ها را دارد بنابراین بی توجهی به انجام این فریضه و غفلت از انجام آن جامعه را در ورطه سقوط قرار می دهد.

 

وی افزود: متأسفانه امروز در جامعه مردم نسبت به این فریضه بی توجه شده اند و به جای گوشزد کردن گناهان یکدیگر به هم نه تنها این کار را به دور از ادب و پرستیژ اجتماعی می دانند بلکه به غلط فکر می کنند هر کس مسؤول اعمال خود است و انسان نباید به رفتارهای دیگران کار داشته باشد که همین موضوع موجب شیوع بعضی از گناهان و عادی شدن آنها در میان مردم شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی ادامه داد: مردم به جای روی آوردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر غیبت و بدگویی یکدیگر را می کنند که به همین دلیل میزان گناهان و کینه توزی و دلخوری در جامعه روز به روز بیشتر می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که برخورد انسان هنگام دعوت دیگران به امر به معروف و نهی از منکر باید مودبانه و از روی دلسوزی باشد، گفت: برخورد خشونت آمیز و تند در هنگام امر به معروف و نهی از منکر اثر گذار نبوده و موجب دلزدگی فرد از دین می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر دارای شرایط خاصی است و انسان باید آبروی اشخاص را حفظ کند، گفت: یکی از دلایل عمده اثر گذارنبودن دعوت جوانان به امر به معروف این است که شخص به خوبی و از روی ادب و احترام جوان و یا هر شخصی را به معروف دعوت نمی کند و برخوردی تند و تحقیر آمیز با شخص دارد.

 

وی با اشاره به این که والدین و خانواده ها بهترین اشخاصی هستند که جوانان و نوجوانان از آنها حرف شنوی دارند، گفت: چون جوان و نوجوان دلسوزی خانواده را درک می کند اگر خانواده‌ها با شرایط امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند نتیجه موثری می‌گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که باید نهادهای فرهنگی توجه بیشتری به انجام این فریضه در جامعه داشته باشند، گفت: با توجه به این که امر به معروف و نهی از منکر یکی از فرایض مهم بوده و بخش مهمی از فرهنگ جامعه اسلامی را تشکیل داده و برای نظام اسلامی در حکم یک صافی و واکسن پیشگیری کننده را دارد باید به عنوان یک بعد مهم از سبک زندگی اسلامی به آن توجه شده و این فریضه بسیار ارزشمند به کمک مردم و مسؤولان در جامعه احیا شود. /968/پ202/ب4

ارسال نظرات