۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۰۹۶۵۹

نخستین جشنواره برترین‌های شجره طیبه صالحین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین جشنواره برترین‌های شجره طیبه صالحین با سخنرانی رییس سازمان بسیج مستضعفین در سالن 5 آذر این سازمان برگزار شد.
طرح صالحين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین جشنواره برترین‌های شجره طیبه صالحین صبح امروز یک‌شنبه بیست و پنجم خردادماه با سخنرانی رییس سازمان بسیج مستضعفین در سالن 5 آذر این سازمان برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم حجت‌الاسلام دسمی، معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین از طراحی نظام جامع تعلیم و تربیت بسیج خبر داد و افزود: بیش از سه سال با جمعی از کارشناسان و بزرگان بر تولید این نظام متمرکز شدیم که می‌تواند بیش از سی سال پاسخگوی نیازهای ما باشد.

وی گفت: بسیج به‌عنوان پدیده‌ای که عامل تقویت انقلاب اسلامی است، باید این ظرفیت و قابلیت را داشته باشد که با هر تهدیدی مقابله و ایفای نقش کند، نظام جامع تعلیم و تربیت بسیج این‌گونه طراحی شده است.

حجت‌الاسلام دسمی ابراز داشت: یک شبکه مدیریت و فرماندهی داشتیم و به‌دلیل این‌که به یک حلقه وصل نیاز بود، شبکه تربیتی در کنار آن ایجاد کردیم و در نتیجه شبکه مدیریت تعلیم و تربیت در بسیج ایجاد شد.

همچنین حجت‌الاسلام تویسرکانی، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم با اشاره به این‌که شاید در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی موضوعی مانند طرح صالحین مورد نقد و بررسی صهیونیست‌ها، انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها قرار نگرفته باشد، افزود: BBC برای طرح صالحین مستند ساخت، هرجا در استان‌ها سخنرانی می‌کنیم، سایت‌های ضد انقلاب آن را منتشر می‌کنند، این نشان می‌دهد که آنها از حقله صالحین بسیار می‌ترسند و ما خوب و درست حرکت کردیم.

وی در ادامه با تبیین عوامل موفقیت طرح صالحین، اخلاص موجود در بسیج و حضور نخبگان، علما و فرهیختگان در این طرح را از عوامل موفقیت طرح صالحین مطرح کرد و گفت: حضور روحانیت اصیل انقلابی، فرهنگیان و دانشجویان در این طرح نعمت بزرگی است، این حضور بسیار مغتنم است و از همه آنها تشکر می‌کنم.

وی خدمت بی بدیل فرماندهی کل سپاه را عامل دیگر موفقیت طرح صالحین دانست و خاطرنشان کرد: تا به امروز فرمانده‌ای را سراغ ندارم که این‌چنین برای کار تربیتی سرمایه گذاری کرده باشد، شبکه فرماندهی بسیج و سپاه با همه وجود در خدمت این طرح بودند.

حجت‌الاسلام تویسرکانی ابراز داشت: این سه عامل سبب شد تا امام خامنه‌ای مهر تأیید بر این طرح بزنند که مقدمه‌ای برای یک ارتقاء و حرکت مضاعف شد.

بر پایه این گزارش در این مراسم سردار محمد رضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج کانون احراز آمادگی برای ظهور است.

وی تأسی به شیوه انبیاء(ع) در سازندگی و تربیت را یکی از وجوه تمایز نظام تربیتی صالحین با سایر جریان‌های مدعی تربیت ارزیابی و تأکید کرد: سازندگی با درویش مسلکی و پناه بردن به گوشه انزوا شیوه انبیاء(ع) نبوده است، سازندگی در مکتب انبیاء(ع) و اولیاء وسط میدان بوده است.

نقدی با اشاره به این‌که امروز، روز جنگ نرم است و دشمن از هر سو به ملت ما تهاجم کرده است، افزود: زور دشمن در میدان رزم نظامی نرسید و می‌دانند که نمی‌رسد زیرا ما و هم مسلک‌های ما در فلسطین، لبنان و سوریه را آزمایش کردند، امروز همین را دارند در عراق آزمایش می‌کنند که نشان از عقب ماندگی ذهنی کاخ سفید دارد، انشاالله نیروی عظیم مردمی از شرق آسیا پلی به بیت المقدس درست کند و این زنجیره را دشمن به دست خود تکمیل می‌کند.

حلقه‌های صالحین باید پرچم امر به معروف و نهی از منکر را به اهتزاز در بیاورند

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که اسراییل شش شبکه جنسی به زبان فارسی راه‌اندازی کرده است، گفت: هدف دشمن از این اقدام این است که میان جوانان کشور فهمیده‌ها، بهنام محمدی‌ها، همت‌ها، جهان آراها، خرازی‌ها و باکری‌ها که بتوانند سلحشورانه مقابل آنها بایستند، سربر نیاورند.

وی به هجوم رسانه‌های صوتی تصویری با محتواهای غیر اخلاقی اشاره و با تأکید بر این‌که حلقه‌های صالحین باید پرچم امر به معروف و نهی از منکر را به اهتزاز در بیاورند، یادآور شد: نمی‌شود که فقط کنجی برویم و خود را بسازیم، باید در میدان بود، آمار طلاق پس از آمدن ماهواره و اینترنت بیشتر شده است.

نقدی اظهار داشت: باید یکی یکی خانه‌هایی را که توسط رسانه‌های دشمن به اشغال درآمده به کمک خودشان و با آگاهی بخشی مانند خرمشهر آزادسازی کنیم، این مهم‌ترین نقش آفرینی ما در ماه‌های آینده است.

از ظرفیت طلاب و روحانیان در شبکه طرح صالحین بسیج بیشتر استفاده شود

رییس سازمان بسیج مستضعفین بر گزینش سرگروه‌ها و مربیان طرح صالحین تأکید کرد و از حضور بیست هزار طلبه و روحانی در شبکه طرح صالحین خبر داد و گفت: این رقم، حدود پنج شش درصد از موجودی روحانیت در کشور است، هر وقت به نود درصد رسیدیم، باید بگوییم کار خود را انجام داده‌ایم، باید به سراغ‌شان برویم، در خانه‌های‌شان را بزنیم و از آنها خواهش کنیم.

این گزارش می‌افزاید: در این جشنواره از برگزیدگان طرح صالحین شامل مربیان، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت، حوزه‌های مقاومت، نواحی بسیج، سپاه‌های استانی و دیگر دست اندرکاران تقدیر و تجلیل به‌عمل آمد./956/پ202/ص

ارسال نظرات