۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۰۹۶۷۸
مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی بابل:

گفتار و کردار طلبه باید معرف شخصیت طلبگی او باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل به بیان عظمت تحصیل علم در حوزه علمیه پرداخت و گفت: به یقین زندگی یک عالم و یک طلبه با دیگران متفاوت است و نوع رفتار، کردار و گفتار یک طلبه در همه زمینه ها اعم از ایام تحصیل در حوزه و در زمان فراغت از تحصیل باید معرف شخصیت طلبگی او باشد.
مراسم پايان کلاس هاي درس حوزه علميه امام حسن مجتبي مراسم پايان کلاس هاي درس حوزه علميه امام حسن مجتبي مراسم پايان کلاس هاي درس حوزه علميه امام حسن مجتبي مراسم پايان کلاس هاي درس حوزه علميه امام حسن مجتبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام یونس حبیبی، مدیرمدرسه علمیه امام حسن مجتبی زرگرشهر بابل امروز در مراسم اختتامیه تحصیلی این حوزه با گرامیداشت ایام با سعادت میلاد با امام زمان(عج)، طلاب را سربازان آن حضرت در سنگر علمی و دفاع از دین بیان و خاطرنشان کرد: ما طلاب و روحانیان حوزه مسؤولیت سنگینی داریم چون علاوه بر اینکه ادعای شیعه بودن داریم بلکه خود را سرباز امام زمان(عج) و شاگرد مکتب اهل بیت(ع) می دانیم و به همین دلیل باید مسأله تقوی و خداترس بودن بنحو احسن پیاده کنیم.

 

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجبتی(ع) بابل ادامه داد: باید یقین داشته باشیم که همواره در منظر ائمه اطهار(ع) هستیم و به همین خاطر سعی ما این باشد که مایه مباهات و افتخار آنها باشیم نه خدای نکرده موجب نارضایتی آن بزرگواران شویم.

 

حجت الاسلام حبیبی به تاکید قرآن کریم بر لزوم کسب معارف دینی پرداخت و تصریح کرد: به تاکید قرآن از جمله در سوره زمر، انسان در هیچ حالت نباید از تحصیل و کسب معارف الهی بازبماند و خداوند انسان های اهل علم را با آنهایی در این راه تلاشی نکرده اند، برابر نیستند.

 

وی به بیان عظمت تحصیل علم در حوزه علمیه پرداخت و گفت: به یقین زندگی یک عالم و یک طلبه با دیگران متفاوت است و نوع رفتار، کردار و گفتار یک طلبه در همه زمینه ها اعم از ایام تحصیل در حوزه و در زمان فراغت از تحصیل باید معرف شخصیت طلبگی او باشد.

 

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) در ادامه با اشاره به کلامی از امیرالمومنین(ع) در خصوص اهمیت تحصیل خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنان در کلامی نورانی فرمودند که انسان با تحصیل علم حیات و زندگی کسب و از مرگ و مردن جاهلی نجات پیدا می کند و به همین دلیل باید برای رهایی از جهالت اهتمام جدی داشته باشیم.

 

این استاد حوزه علمیه همچنین حیات حقیقی را کسب معرفت و علم بیان و تصریح کرد: یک عالم حقیقی همواره زنده است و مرگ مادی او را در بر نخواهد گرفت.

 

حجت الاسلام حبیبی با تقدیر از تلاش های علمی طلاب این مدرسه در دوران سال تحصیلی گفت: خوشبختانه با جدیت و تلاش طلاب و اساتید مدرسه نتایج علمی طلاب در خرداد ماه از رضایت خوبی برخودار بود و انتظار می رود که این موفقیت های علمی استمرار پیدا کند.

 

وی ادامه داد: یک طلبه می تواند از ایام فراغت و تابستان و تعطیلی بیشتر از ایام تحصیلی استفاده کند و شما سعی کنید بگونه ای برنامه ریزی کنید که از این ایام نهایت بهره را ببرید.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به برنامه های این حوزه برای ایام تابستان افزود: مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) برای ایام تابستان امسال برنامه های متنوع خوبی را برای طلاب در نظر گرفته است و لازم است تا طلاب ارتباط خود را با این مدرسه علمیه قطع کنند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات