۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۲۰۹۷۱۳
مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل خبر داد؛

تحصیل بیش از 800 طلبه در مدارس علمیه استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل با بیان این‌که حوزه‌های علمیه اردبیل در سال 1387 دارای 160 طلبه مشغول به تحصیل علوم دینی بود، افزود: در سال تحصیلی 94ـ93 تعداد طلاب این مدارس به بیش از 800 طلبه می رسد.
حجت الاسلام مهدي نوروزي، مدير استاني حوزه هاي علميه استان اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی نوروزی، مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل شامگاه 25 خرداد در جلسه طلاب و فضلای استان اردبیل که در مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، به بیان گزارشی از حوزه‌های علمیه استان پرداخت و گفت: حوزه علمیه، پایگاه تمامی روحانیان و طلاب است و برای گسترش این مرکز دینی نیازمند نظرات، پیشنهادات و انتقادات طلاب و فضلای بزرگوار هستیم.
وی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه اردبیل در سال 1387 دارای 160 طلبه مشغول به تحصیل علوم دینی بود، افزود: در سال تحصیلی 94ـ93 تعداد طلاب این مدارس به بیش از 800 طلبه می رسد که این امر نشان از رشد حوزه‌های علمیه استان اردبیل دارد.
مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر در استان اردبیل چهار سطح علمی دایر شده است و طلبه بعد از ورود به حوزه علمیه قادر است بعد از اتمام سطوح یک، دو و سه در دروس خارج نیز شرکت کرده و به علمیت برسد.
حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به این‌که در سطح دو و سه آمار قبولی بالای 95 درصد است، خاطرنشان کرد: باید اذعان کنیم که رتبه علمی حوزه‌های علمیه اردبیل در سطح خوبی قرار دارد و طلاب دارای نمرات خوبی هستند.
وی با بیان این‌که در سال 1387 تنها سه مدرسه استان دارای مدیریت بودند، افزود: خوشبختانه امروز هفت مدرسه استان دارای کد ثبت‌شده هستند و به فعالیت خود در زمینه تربیت طلاب فرهیخته ادامه می‌دهند.
مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل تصریح کرد: چندین سال است که مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در استان دایر شده و برخی از طلاب در رشته های مختلف مشغول به تحصیل در این مؤسسه هستند.
وی با اشاره به این که سطح تقاضای طلاب برای تحصیل در حوزه علمیه اردبیل هر سال رو به افزایش است، افزود: امسال سطح متقاضیان ورود به حوزه علمیه در استان اردبیل نزدیک به 600 نفر بود.
حجت‌الاسلام نوروزی در ادامه گفت: 46 واحد منزل مسکونی برای اسکان طلاب متأهل در استان ساخته شده است و این طلاب با توجه به شرایط به ترتیب از این واحدهای مسکونی استفاده می‌کنند و به تحصیل علوم دینی می پردازند.
وی با بیان این‌که هماهنگی‌های لازم با مدارس استان برای اسکان مبلغان مجرد در ماه مبارک رمضان انجام شده است و طلاب اعزامی می‌توانند از این مدارس استفاده کنند، بیان داشت: امید داریم امسال نیز حضور مبلغان در سطح استان چشمگیر باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل در پایان با اشاره به این‌که سال گذشته نزدیک به 700 اعزام مبلغ در ایام رمضان و محرم داشتیم، یادآور شد: شهرستان اردبیل دارای 220 مسجد است که تنها 180 مسجد دارای روحانی است./907/202/ع
ارسال نظرات