۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۲۰۹۷۱۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

اعزام مبلغ یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان تبلیغات است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان این‌که اعزام مبلغ یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان تبلیغات است، گفت: ما در این سازمان به دنبال چهار محور اساسی شامل تأمین ائمه جماعات مساجد، تأمین ائمه جماعات دستگاه‌های دولتی، تأمین روحانیان مدارس و تأمین روحانیان مستقر در استان‌ها هستیم.
حجت الاسلام مهدي ستوده مدير كل تبليغات اسلامي استان اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل شامگاه 25 خرداد در جلسه طلاب و فضلای استان اردبیل که در مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، با اشاره به این‌که‌ این سازمان در یکم تیرماه سال 1360 راه‌اندازی شده است، گفت: امروزه این سازمان در راستای رسیدن به چشم انداز ایران اسلامی در سال 1404 سمت و سوی دیگری به خود گرفته و با موقعیتی استراتژیک در جهت تعالی و رشد حرکت می‌کند.
وی یکی از برنامه‌های بسیار مهم سازمان تبلیغات اردبیل را اعزام مبلغ و مبلغه در سطح استان دانست و افزود: ما در این سازمان به دنبال چهار محور اساسی شامل تأمین ائمه جماعات مساجد، تأمین ائمه جماعات دستگاه‌های دولتی، تأمین روحانیان مدارس و تأمین روحانیان مستقر در استان‌ها هستیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: یکی دیگر از محورهای فعالیت‌ سازمان تبلیغات استفاده از اقشار تأثیرگذار در برنامه‌ها است و تلاش داریم از این افراد در گفتمان‌های دینی، حلقات معرفت، هم‌اندیشی‌ها، نشست های علمی، مدارس و جلسات فرهنگی مذهبی استفاده کنیم.
حجت‌الاسلام ستوده با بیان این که استان اردبیل دارای 2200 مسجد است که 2050 مورد آن دارای روحانی است، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه در این زمینه فعالیت خوبی داشته و به عنوان زیرساختی فرهنگی محسوب می‌شود و بالاترین، شاخص‌ترین و بارزترین مکان برای روحانیت است.
وی ساماندهی روحانیان در ارگان‌های مختلف استانی را از دیگر محورهای فعالیت سازمان تبلیغات برشمرد و تصریح کرد: مدیریت شورای هیئات مذهبی، کانون شعرا و مداحان، جمعیت زنان فرهیخته و اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی از دیگر فعالیت‌های سازمان محسوب می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به فعالیت نهادهای فرهنگی در سطح کشور گفت: امروز 125 نهاد فرهنگی و 170 هزار واحد فرهنگی در کشور در حال فعالیت است ولی این امر در فضای مجازی کمتر به چشم می‌خورد.
وی با بیان این‌که امروز فضای سایبری و مجازی بالاترین فضای اطلاع‌رسانی در جهان است، افزود: نیاز است امروز طلاب در این عرصه حضور بیشتر و پررنگ‌تری از خود نشان دهند و فعالیت خود را در عرصه تبلیغ در فضای مجازی به نمایش بگذارند.
حجت‌الاسلام ستوده فضای مجازی را دارای اهمیت فراوانی دانست و بیان داشت: امروز دشمن بیشترین اهداف خود را از طریق فضای مجازی پیگیری و ترویج می‌کند که لازم است طلاب و مبلغان با ورود در این فضا نسبت به شبهات پاسخگو باشند.
وی ابراز داشت: باید در امر تبلیغ فرصت‌ها و تهدیدها را بیابیم و از فرصت‌ها به درستی بهره بگیریم و تهدیدها را نیز تبدیل به فرصت کنیم تا بتوانیم در نشر معارف اهل‌بیت(ع) موفق باشیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان با اشاره به این‌که از هر گونه همکاری طلاب در زمینه تبلیغ، تدریس، استقرار و طرح امین در سطح استان استفاده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات از هیچ همکاری با دفتر تبلیغات اسلامی و اعزام مبلغ اوقاف دریغ نخواهد کرد./907/202/ع
ارسال نظرات