۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۲۰۹۷۲۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد؛

ثبت 25 وقف جدید در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که میزان موقوفات بر اساس نیازهای روز در استان روبه افزایش است، گفت: در ماه اخیر 25 وقف جدید در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.
وقف ميراث جاودان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که در استان تعداد وقف های مورد نیاز براساس نیازهای روز بیشتر شده است، گفت: تاکنون تبلیغات انجام شده در زمینه وقف براساس نیازهای روز موثر بوده اما باید میزان این تبلیغات برای افزایش هرچه بیشتر وقف براساس نیازهای روز افزایش یابد.

 

وی با بیان این که در ماه اخیر تعداد وقف های انجام شده به 25 وقف رسیده است، گفت: بیشتر این وقف ها برای کمک به ایتام، اداره امور مساجد، کمک به اداره بهتر امام زادگان، کمک برای درمان بیماران و کمک برای اداره مراکز نگهداری کودکان ناتوان ذهنی در سطح استان بوده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: اوقاف یک بنگاه اقتصادی در کشور نیست بلکه متولی اجرای درست نیت واقفان در کشور بوده و زمانی که نیت واقفان براساس نیازهای روز باشد و اوقاف هم به نیت واقفان به درستی جامعه عمل بپوشاند بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی جامعه و مردم حل خواهد شد.

 

حجت الاسلام گرایلی همچنین با بیان این که اداره اوقاف خراسان جنوبی در زمینه آموزش قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح کشور عملکرد موفقی داشته است، گفت: درتیرماه سال جاری سه نفر از نخبگان قرآنی خراسان جنوبی در آزمون حج تمتع قاریان کشور شرکت خواهند کرد.

 

وی افزود: این افراد پس از رقابت با نمایندگان سایر استان‏ها در صورت موفقیت برای برگزاری محافل انس با قرآن در کاروان‏های حج تمتع و بعثه مقام معظم رهبری و برگزاری مراسم مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم، اذان، و برگزاری مراسم مناجات به سفر معنوی حج اعزام خواهند شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که در تابستان سال جاری هم در طرح نشاط معنوی گروه های سنی مختلف به صورت تخصصی با آموزش قرآن کریم در رشته های مختلف آشنا خواهند شد، گفت: ترویج فرهنگ قرآنی یکی از سنت های مهم اسلامی در جامعه است.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که همکاری واقفان و انجام وقف های بیشتر در زمینه های مختلف موجب گسترش حیطه عملکرد اوقاف در کمک به گروه های مختلف جامعه می شود، گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی کنونی وقف بهترین راه حل برای توسعه اقتصادی کشور است.

 

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام ماه مبارک رمضان با بیان این که امسال در ماه رمضان محافل انس با قرآن در جوار تمامی بقاع متبرمه استان برگزار خواهد شد، گفت: پخش مستقیم مراسم معنوی جز خوانی هر روز به صورت مستقیم از آستانه امام زادگان باقریه از شبکه خاوران پخش خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان حنوبی همچنین از برگزاری مراسم افطاری و سحری و اطعام مردم در جوار بعضی از امام ازدگان استان خبرداد.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که مردم باید از فرصت باقی مانده ماه شعبان استفاده کنند، گفت: هرکس که سه روز پایانی ماه شعبان را روزه گرفته و این ماه را به ماه رمضان متصل کند ثواب دو ماه روزه گرفتن در کارنامه اعمال او ثبت می شود./968/پ202/ب

ارسال نظرات