۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۲۰۹۷۲۷
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

شفاف سازی و انعکاس صریح مسائل دینی مهم ترین رسالت رسانه ملی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که شفاف سازی و انعکاس صریح مسایل دینی مهم ترین رسالت رسانه در فضای کنونی کشور است، گفت: با توجه به افزایش هجمه های فرهنگی دشمن رسانه ملی و شبکه های استانی باید در مسیری حرکت کنند که موجب تقویت هویت دینی و ملی مردم شوند.
 امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیر صدا و سیمای خراسان جنوبی با بیان این که مهم ترین رسالت رسانه تقویت باورهای دینی و تحکیم هویت ملی مردم در برابر انواع فرهنگ های مهاجم غربی و شرقی است، گفت: متاسفانه امروزه رسانه ملی برنامه هایی تهیه و تدارک می بیند که نه تنها با فرهنگ مهاجم غربی مقالبه نکرده بلکه به نوعی منعکس کننده انواع فرهنگ های غربی و شرقی هستند.

 

وی افزود: با توجه به اقبال عمومی که مردم به تماشای شبکه های استانی دارند شبکه های استانی رسانه ملی از جمله شبکه خاوران باید ساخت برنامه هایی را در دستور کار خود قرار دهند که موجب تقویت بارهای ملی و مذهبی مردم شود.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که  صدا و سیمای خراسان جنوبی نسبت به سال های گذشته و علی رغم محرومیت عملکرد خوبی داشته است، گفت: با توجه به در پیش بودن ایام ماه مبارک رمضان باید شبکه های استانی به نحوی برنامه ریزی کنند که روزه داران و مردم نهایت استفاده را از برنامه های آن داشته باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی ادامه داد: اگر رسانه ملی و شبکه استانی بتوانند برنامه های مناسبی را برای مردم تهیه کنند خواهند توانست به شکلی موثر با فعالیت و هجمه تبلیغاتی ماهواره ها مقابله کنند چرا که اگر برنامه های رسانه ملی خوب باشد قطعا مردم به سراغ ماهواره نخواهند رفت.

 

وی با بیان این که رسانه ملی مهم ترین اهرم برای اجرای سیاست گذاری های مقام معظم رهبری است، گفت: رسانه ملی خط مقدم تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری است و در این زمینه باید از سایر ارگان های نظام مطالبه گری داشته و مابقی نهادها را در مسیر اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری هدایت کنند.

 

امام جمعه بیرجند افزود: رسانه در جامعه نقش فرهنگ سازی داشته و می تواند هر فرهنگی را در ذهن و افکار مردم نهادینه کنند به همین دلیل رسانه باید نظارت دقیقی بر برنامه هایی که در آن تولید می شود داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به قابلیت های زیاد خراسان جنوبی، گفت: استفاده از نیروهای جوان و متخصص در شبکه استانی خاوران موجب پویایی آن خواهد شد.

 

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران صدا و سیمای خراسان جنوبی، گفت: استفاده از کارشناسنان دینی یکی از نقاط قوت صدا و سیمای خراسان جنوبی در برنامه سازی بوده و این شبکه تا حد زیادی توانسته نیازهای مخاطبان خود را بر طرف کند ولی تا رسیدن به ایده آل باید فاصله زیادی را طی کند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: رسانه ها نقش موثری در معرفی ویژگی های شخص اصلح به مردم داشته و باید در این نتخابات هم مانند سایر انتخابات به خوبی وظیفه و رسالت خود را انجام دهد تا انتخابات پر باری را پیش رو داشته باشیم./968/پ202/ب

ارسال نظرات