۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۰۹۷۳۷
آیت الله نوری همدانی:

موفقیت مردان در سایه همراهی زنان است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که زن و مرد در اسلام با یکدیگر برابرند و ملاک برتری هر یک عمل صالح، ایمان و تقواست، گفت: موفقیت مردان در سایه همراهی زنان است.
آيت الله حسين نوري همداني


به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی، مرجع عالیقدر جهان تشیع در دیداری که با بانوان فرهیخته و دانشگاهی آذربایجان‌شرقی داشت، با بیان این‌که بانوان نقش بی‌بدیلی در جامعه دارند، اظهار داشت: زنان در دوران انقلاب و دفاع مقدس همیشه پیشقدم بوده و نقش خود را به خوبی ایفا کردند.


حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به جایگاه زن در اسلام افزود: زن و مرد در اسلام با یکدیگر برابرند و ملاک برتری هر یک عمل صالح، ایمان و تقواست.


این مرجع تقلید با تاکید به اینکه زنان با تربیت فرزندان در سلامت جامعه نقش موثر و مهمی دارند، اظهار کرد: موفقیت مردان در سایه همدلی و همراهی زنان است که می‌توانند به آن دست یابند.


وی علم، ایمان، اخلاق و عمل به احکام اسلامی را چهار مولفه مهم برای بانوان عنوان و بیان کرد: اگر این ویژگی‌ها در یک زن باشد جامعه‌‌ای سالم و شایسته را شاهد خواهیم بود.


این مرجع تقلید با تاکید به اینکه انقلاب اسلامی زمینه‌ساز انقلاب حضرت مهدی(عج) است که جامعه باید زمینه ظهور ایشان را فراهم کند، نقش مادران و زنان را به عنوان سازندگان جامعه بیشتر از پدران و مردان برای فراهم کردن زمینه ظهور عنوان کرد.


بنابر این گزارش، این دیدار به همت بسیج جامعه زنان سپاه عاشورا و با حضور رؤسای بسیج جامعه زنان سپاه عاشورا، دانشگاه فرهنگیان، مشاور امور زنان استانداری، حوزه علمیه الزهرا(س) تبریز، معاونت خواهران نواحی سپاه و جمعی از بانوان فرهیخته در عرصه های علمی، فرهنگی و ورزشی استان همراه بود./935/د102/ج

ارسال نظرات