۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۰۹۷۴۵
نماینده مجلس شورای اسلامی:

فتوای جهاد علمای عراق نقطه عطفی در تاریخ این کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: فتوای علمای عراق مبنی بر جهاد علیه گروه‌های تکفیری و سلفی نقطه عطفی در تاریخ این کشور محسوب می شود.
نماينده مردم بناب

حجت السلام محمدرضا باقری‌بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به آخرین تحولات سیاسی در سوریه و عراق اظهار داشت: این‌که گروهکی با حمایت تمام عیار غرب و برخی از کشورهای منطقه‌ای، جریان مسلمان‌کشی به راه می اندازد، مسأله ای نیست که بتوان به راحتی از کنارش گذشت.

 


وی با بیان این‌که استکبار و دشمنان اسلام همواره برای تحقق اهداف منطقه‌ای خود ابزارهایی در دست داشته اند، تصریح کرد: زمانی صدام، زمانی بن لادن و امروز داعش ابزار تحقق سیاست های خصمانه و جنایات غربی صهیونیستی در کشورهای اسلامی هستند.

 


حجت الاسلام باقری بنابی با بیان این‌که جریان‌های تکفیری از سوی علمای شیعه و اهل سنت طرد شده هستند، گفت: متأسفانه در میان شاهد حمایت برخی از کشورهای منطقه همچون قطر و عربستان از چنین گروه های تروریستی هستیم که نشان از اوج حماقت سران رژیم های حاکم بر این کشورها دارد.

 


عضو کمسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر این‌که گروهک های تروریستی داعش به هیچ عنوان مسلمان نیستند و تنها عمال رژیم های مستکبر غربی و منطقه ای محسوب می شوند، افزود: حامیان منطقه ای و غربی داعش بدانند که خود در باتلاق عراق گرفتار خواهند شد، چنانکه آمریکا سال‌ها در این منجلاب گرفتار بوده است.

 


نماینده مردم بناب در مجلس ادامه داد: آنچه مسلم است؛ پس از سوریه و عراق نوبت به خود این کشورها خواهد رسید تا دست پروده‌شان اقدام به جنایت های دیگر بزند، بنابراین به صلاح خودشان است که دست از حمایت گروهک های تروریستی همچون داعش و النصره بردارند.

 


وی انتخابات سوریه را پاسخی دندان‌شکن و مبتنی بر مردم‍‌‌سالاری به دشمنان مقاومت اسلامی دانست و تصریح کرد: آنچه که از لابلای حوادث سوریه و عراق بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد، محوریت علمای این کشورها در تحقق وحدت است، به عبارت دیگر فتوای اخیر علمای عراق مبنی بر جهاد علیه گروه‌های تکفیری و سلفی نقطه عطفی در تاریخ این کشور محسوب می شود.

 


حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به پیام حضرت آیت الله سیستانی و سایر علمای شیعه و اهل سنت عراق مبنی بر اعلام جهاد علیه داعش، اظهار داشت: پس از فتاوا شاهد وحدت، یکدلی و همگرایی اقشار، مذاهب و اقوام مختلف عراق علیه تروریست ها بودیم که این امر نشان از این حقیقت مهم است که مراجع بر منافع مردم تاکید دارند و نماد وحدت ملی و اسلامی هستند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات