۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۲۰۹۸۰۰

نظر سنجی ملی وقف در سال 93 اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برنامه ریزی‌های گسترده این سازمان برای تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف گفت: نظر سنجی از مردم در راستای سنجش میزان شناخت، اعتماد و رضایت مندی مردم از سنت حسنه وقف و سازمان اوقاف در سال 93 انجام می‌شود.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی‌ سازمان اوقاف و امور خیریه، حسن ربیعی، مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی‌و امور بین الملل سازمان اوقاف با تشریح موفقیت‌ها و دستاوردهای این سازمان و با بیان این‌که این سازمان ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بسیاری در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد، اظهار داشت: اوقاف با مدیریت بیش از 8 هزار بقعه متبرکه که 2500بقعه آن ظرفیت پذیرش زائر را دارند و بیش از 160 هزار موقوفه و یک میلیون و صدهزار رقبه با نیات مختلف، سازمانی بزرگ در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف گفت: سازمان اوقاف در زمینه حفظ قرآن با اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم جهت تربیت یک میلیون حافظ در راستای مطالبه مقام معظم رهبری فعال است و در زمینه مسابقات نیز با برگزاری 1910مسابقه با شرکت بیش از یک میلیون نفر در سراسر کشور قدم‌های خوبی را در زمینه گسترش فرهنگ قرآنی در کشور برداشته است.

ربیعی ادامه داد: همچنین اوقاف با چاپ و نشر قرآن، ترجمه‌های قرآن به زبان‌های مختلف بین المللی و مدیریت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گام‌های بلند قرآنی دیگری را نیز برداشته است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این سازمان افزود: ظرفیت اعزام مبلغ سازمان اوقاف با اولویت مناطق محروم، ارتباط با ستاد بازسازی عتبات عالیات، دارا بودن سایت غنی راسخون، برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در ایام و مناسبت‌های خاص در بقاع متبرکه از ظرفیت‌های فرهنگی اوقاف است.

وی با اشاره به استقبال 58 میلیون نفر بار زائر از طرح آرامش بهاری، گفت: طرح‌های متمرکزی چون؛ زائران حرم رضوی، زائران حرم حسینی، دست‌های مهربانی، مهر تندرستی در راستای اجرای امینانه نیات واقفان برگزار شده است.

ربیعی با بیان این‌که نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سال‌های 91 و 92بر دو مولفه سرمایه گذاری و افزایش عواید موقوفات در اوقاف تاکید داشتند، افزود: امسال برای دومین بار در 4 سال اخیر پیرامون سطح شناخت، اعتماد و رضایت مندی مردم در رابطه با وقف و مدیریت موقوفات افکار سنجی خواهیم کرد تا بررسی کنیم چه میزان با وقف و ثمرات آن آشنا بوده و نتایج آن را با سال 89 مقایسه کنیم.

مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی‌ و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که در سال 92، ارتقا سطح تعامل رسانه ای و ایجاد ظرفیت رسانه ای و تعامل موثر با روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی کشور دنبال شده و تصریح کرد: در این سال مدال روابط عمومی‌های کشور ماحصل زحمات تمامی‌ همکاران این اداره کل و کارکنان سازمان از خادمان بقاع متبرکه گرفته تا مدیران و کارکنان استانی و شهرستانی به روابط عمومی ‌سازمان اوقاف اهدا شد.

وی یکی دیگر از موفقیت‌های این اداره کل را در سال 92 اطلاع رسانی گسترده در فضای مجازی، افزایش تولید خبر و مصاحبه و بازتاب آن در رسانه‌های جمعی، برگزاری همایش وقف و رسانه و جشنواره وقف چشمه همیشه جاری با موضوع رسانه ای برشمرد و گفت: اطلاع رسانی درون سازمانی ویژه اصحاب وقف، مدیران و خادمان بقاع متبرکه و برون سازمانی با هدف ترویج و تبلیغ فرهنگی وقف، قرآن و اهل بیت(ع)، تحول اقتصادی و تحول در منابع انسانی از جمله رویکردهای سال 93 اداره کل روابط عمومی ‌سازمان است.

حامد ولی زاده به پنجاه و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن مالزی اعزام شد

پنجاه و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرائت قرآن کریم مالزی از 26 تا 31 خرداد در سالن استقلال مرکز تجارت جهانی پوترا شهر کوالالامپور با حضور «حامد ولی زاده» نماینده جمهوری اسلامی‌ایران در این رقابت‌ها برگزار می‌شود.

«حامد ولی‌زاده» از استان آذربایجان غربی در سی‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، در این مسابقات به مقام دوم رسید و با کسب این مقام، از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان نماینده جمهوری اسلامی‌ به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مالزی اعزام شد.

براساس این گزارش، پنجاه و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرائت قرآن در مالزی از 26 خرداد(امروز) آغاز و تا 31 در سالن استقلال مرکز تجارت جهانی پوترا شهر کوالالامپور ادامه خواهد یافت.

این گزارش می‌افزاید: در دوره گذشته این مسابقات 77 شرکت کننده از 46 کشور جهان شرکت داشتند که در پایان محمد مشمول نماینده جمهوری اسلامی‌ایران به مقام دوم این مسابقات دست یافت.

مالزی از نخستین دوره مسابقات بین المللی قرائت قرآن در این کشور در سال 1961 تا سال 1972 به صورت پیاپی مقام نخست این مسابقات را از آن خود کرد در سال 1972 محمد تقی مروت از ایران توانست اولین مقام نخست ایران را از آن خود کند و سپس در سال 1979 عباس سلیمی‌نائینی برای بار دوم به مقام نخست دست یافت.

علی سیاح گرجی در سال 1987، عباس امام جمعه در سال 1990، منصور قاضی زاده در سال 1992، احمد ابوالقاسمی‌در سال 1993، محمد گندم نژاد طوسی در سال 1998، مسعود سیاح گرجی در سال 2001 و حسین سعید رستمی ‌تبریزی در سال 2006 توانستند مقام نخست این رقابت‌ها را از آن خود کنند.

در این مسابقات بین المللی، ایران از مجموع 55 دوره، تاکنون توانسته است، در 9 دوره از این رقابت‌ها در جایگاه نخست قرار گیرد.مالزی نیز 29 دوره توانسته است مقام نخست این مسابقات را از آن خود کند.

گفتنی است، دو نماینده از آمریکا در این دوره برای نخستین بار در تاریخ مسابقات بین المللی قرائت قرآن کریم مالزی که از زمان استقلال این کشور به صورت سالیانه برگزار می‌شود، حضور دارند.

یک نماینده: مردم با چشیدن شیرینی وقف به سمت آن گرایش پیدا می‌کنند

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس گفت: مردم باید شیرینی وقف را احساس کنند تا نسبت به این فریضه الهی اهتمام جدی داشته باشند و این مهم از طریق عمل به نیت واقف و اطلاع رسانی فعالیت‌های صورت گرفته فراهم می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمی، نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی‌ در دیدار با سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان بر گسترش وقف در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: این مهم می‌تواند زمینه ساز ترویج فرهنگ دینی و ارزش‌های الهی شود.

وی افزود: افراد برای کارکردن در اوقاف باید مسئولیت و تعهد بالایی داشته باشند و رعایت امانت در عمل به نیت واقف را همواره مورد توجه قراردهند چرا که این مهم وظیفه ای خطیر برای آنها محسوب می‌شود.

سلیمی‌ادامه داد: مردم باید شیرینی وقف را احساس کنند تا نسبت به این فریضه الهی اهتمام جدی داشته باشند و این مهم از طریق عمل به نیت واقف و اطلاع رسانی فعالیت‌های صورت گرفته فراهم می‌شود.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی‌ در ادامه تعامل با خیرین جهت ساخت و ساز در بقاع متبرکه و نشست با آنها را مورد تاکید قرار داد و خواستار حضور سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان در بین مردم و مساجد شد و گفت: باید با مردم ارتباط برقرار و سخنان آنها را گوش کرد چرا که این امر راه حل مناسبی برای حل مشکلات و زمینه مشارکت مردم را به دنبال دارد./966/د102/ی

ارسال نظرات