۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۰۹۸۳۶

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا – مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: طرح نشاط معنوی در بیش از ۲۰۰ بقعه شاخص استان اجرا می شود.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا و به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان درباره اجرای طرح نشاط معنوی در تابستان 93 گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور طرح نشاط معنوی را برای ایام تعصیلات تابستانی دانش‌آموزان در نظر گرفته، که این طرح ساماندهی‌ و برنامه‌ریزی شده، هر سال مورد استقبال قرار می‌گیرد و در آن هم فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام صادقی تصریح کرد: طرح نشان معنوی در بیش از 200 بقعه شاخص استان برگزار می‌شود و امسال با ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده و سعی می‌شود که در این ایام از نخبگان و حافظان قرآنی و قاریان برجسته کشوری و بین‌المللی استفاده کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اعزام مبلغان دینی از قم به بقاع متبرکه استان در ماه مبارک رمضان، ادامه داد: مبلغان دینی از سوی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در ماه مبارک رمضان به امامزادگان اعزام می‌شوند و این مبلغان به تفسیر قرآن می‌پردازند و جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم نیز در بقاع متبرکه انجام میشود.

وی با بیان این‌که این طرح به صورت رایگان در بقاع متبرکه استان اصفهان برگزار می‌شود، افزود: طرح نشاط معنوی در طول سالیانی که برگزار شده، روند رو به رشدی را داشته و در سال گذشته 30 درصد رشد داشته و نزدیک به 18 هزار نفر در استان اصفهان در طرح نشاط معنوی اوقاف استان شرکت کردند.

معلم سیستانی 9200 متر مربع زمین را وقف امور خیریه کرد

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل گفت: چهار قطعه زمین در دولت آباد زابل توسط یک معلم سیستانی به منظور بهره‌مندی مردم زادگاهش از منافع موقوفات وقف شد.

حجت‌الاسلام جواد خلیلی، سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل اذعان داشت: علی سربیشه ای با مراجعه به اداره اوقاف شهرستان زابل، چهار قطعه زمین در ملکیت خود را برای آرامستان، مصارف مسجد، عزاداری و اطعام و حسینیه دولت‌آباد وقف کرد.

حجت‌الاسلام خلیلی افزود: از مجموع قطعات اراضی وقف شده، 3200متر مربع برای قبرستان، 5000 متر برای عزاداری و اطعام محرم، 600 متر مربع برای کمک به مصارف مسجد دولت آباد و 400 متر مربع نیز برای توسعه فضای حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) وقف شده است که در مجموع بیش از پانصد میلیون ریال ارزش این موقوفات است.

یک واحد مسکونی در دزفول وقف امورات قرآنی و خیرات و مبرات شد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول گفت: همزمان با روز نیمه شعبان واقف خیراندیشی یک واحد مسکونی را در این شهرستان وقف امور قرآنی و خیرات و مبرات کرد.

حجت‌السلام انصاری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول اظهارداشت: به میمنت روز نیمه شعبان واقف خیراندیشی یک واحد مسکونی در 2 طبقه با مساحت تقریبی 200 متر مربع و حیاطی به مساحت 300 مترمربع را وقف کرد.

وی ارزش ریالی این موقوفه را در مجموع حدود 600 میلیون تومان دانست و افزود: این موقوفه با نیت امور قرآنی و خیرات و مبرات وقف شد.

روستای وقفی مزوش به بهشت دلیجان تبدیل می‌شود

اراضی موقوفه و ملی روستای مزوش بهشت دلیجان با محوریت احیای موقوفات تفکیک شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین آسوده رییس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان دلیجان، با اعلام این خبر افزود: روستای مزوش یکی از موقوفات معروف شهرستان دلیجان است که تمام مساحت 165 هکتاری آن اعم از منازل و زمین‌های مسکونی و زراعی آن، وقف شده است.

وی اظهار داشت: مساحت 165 هکتاری این روستا با 3 نیت روضه خوانی امام حسین(ع)، سفر به کربلای معلی و خیرات و مبرات وقف شده است و سال گذشته نیز از محل درآمد موقوفات مبلغی بالغ بر 60 میلیون ریال جمع‌آوری شده است که طبق نیت واقف هزینه می‌شود.

رییس اوقاف و امور خیریه دلیجان خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می شود با احیای موقوفات روستای مزوش در سال جاری درآمد حاصل از موقوفات آن نیز افزایش یابد.

حجت‌الاسلام آسوده با بیان این‌که متاسفانه تا کنون حق موقوفه در روستای مزوش ادا نشده است تاکید کرد: با اقدامات صورت گرفته، محدوده وقف در این روستا کاملا مشخص شد و در صورت ادای حق موقوفات بدون شک این روستای سراسر وقفی به بهشت دلیجان تبدیل خواهد شد.

شجره‌نامه برادر امام رضا (ع) ممهور به مهر شیخ بهایی بزودی رونمایی می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال وبختیاری از تایید شجره‌نامه و انتساب امامزاده سیدمحمد روستای بارده از فرزندان امام موسی کاظم(ع) و برادر حضرت امام رضا(ع) و رونمایی از آن توسط آستان قدس رضوی خبرداد.

حجت‌الاسلام محسن غلامیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: شجره‌نامه این امامزاده که روی پوست آهو و به املای شیخ طوسی نگارش شده به تایید آستان مقدس امام هشتم(ع) رسیده است.

وی اظهار داشت: تایید این شجره‌نامه که اصل آن ممهور به مهر شیخ بهایی است، به زودی برروی سایت آستان قدس قرار می‌گیرد.

وی گفت: این امامزاده فرزند بلافصل امام موسی کاظم(ع) و یکی از برادران امام رضا(ع) است.

حجت‌الاسلام غلامیان اظهار داشت: در شجره‌نامه این امامزاده اسم روستاهای حاشیه این امامزاده و همچنین موقوفات امامزاده نیز ثبت شده است.

براساس این گزارش ، امامزاده سیدمحمد در روستای بارده از توابع شهرستان بن قرار و درفاصله 39 کیلومتری شمال غربی مرکز استان چهارمحال وبختیاری در حاشیه جنوبی رودخانه زاینده رود واقع شده است.

150 مترمربع زمین در جغتای وقف ساخت پایگاه بسیج خواهران شد

احمد محمدیان، مسول اداره اوقاف و امور خیریه جغتای افزود: الله‌قلی کیوانلو ، واقف خیراندیش و نیکوکار شهرستان کییک، قطعه زمینی به مساحت 150 مترمربع و به ارزش هشتاد میلیون ریال را در روستای عبدالله‌آباد ریواده شهرستان جغتای وقف ساخت پایگاه بسیج خواهران در این روستا کرد.

 رییس اداره اوقاف و امور خیریه جغتای اعلام کرد: این موقوفه یازدهمین وقف جدید در سال 93 در شهرستان جغتای است که در سامانه جامع موقوفات ثبت شد.

موقوفه‌ای 5 میلیارد ریالی در چهارمحال و بختیاری با نیت نشر معارف مهدوی ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از وقف یک قطعه زمین و یک باب ساختمان به ارزش 5 میلیارد ریال در این استان با نیت خیرات و مبرات و نشر معارف مهدوی خبر داد.

حجت‌الاسلام محسن غلامیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: 20 هزار مترمربع زمین و یک باب ساختمان به ارزش 5 میلیارد ریال توسط رضا طهماسبی وقف شد.

وی افزود: این وقف با نیت خیرات و مبرات و نشر معارف مهدوی در شهر بلداجی انجام گرفت.

حجتالاسلام غلامیان با اشاره به ضرورت هدایت وقف در راستای نیازهای جامعه، گفت: با گذشت زمان نیازهای جامعه نیز تغییر می‌کند و چنانچه وقف‌های جدید به‌سمت این نیازها هدایت شوند، به‌طور قطع گامی موثر در رفع نیازهای جامعه امروز برداشته می‌شود.

پانزدهمین وقف سال 93 به نام بانوی لاهیجانی به ثبت رسید

یک بانوی لاهیجانی با وقف قطعه زمین برای گورستان پانزدهمین وقف استان گیلان را به خود اختصاص داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف زاده رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان لاهیجان با اعلام این خبر گفت: سیما صدیقی پاشاکیژ واقف خیر اندیش لاهیجانی پانزدهمین وقف در سال 93 را به نام خود ثبت کرد .

وی با بیان این‌که این واقف خیراندیش شش دانگ یک قطعه زمین به مساحت 1410 متر مربع خود واقع در روستای پاشاکی از توابع شهرستان لاهیجان را به نیت توسعه آرامستان و سایر هزینه‌های جاری بقعه متبرکه سیدحمزه و هارون روستای پاشاکی وقف کرد اذعان داشت: ارزش تقریبی این قطعه زمین 150 میلیون ریال معادل پانزده میلیون تومان است ./9667/د101/ی

ارسال نظرات