۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۰۹۸۵۳
آیت‌الله نمازی:

حیات جامعه وابسته به خودکفایی بخش‌کشاورزی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقه در کاشان گفت: مدیریت جهادی را پیشکسوتان جهاد سازندگی در خط مقدم جبهه های نبرد حق علیه باطل طی 8 سال دفاع مقدس به نمایش گذاشتند.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان ظهر امروز در دیدار با کارکنان جهاد کشاورزی کاشان ضمن تبریک باه مناسبت سالروز تأسیس جهاد کشاورزی به جهادگران در عرصه کشاورزی، گفت: اولویت اول کار در جهاد کشاورزی، مدیریت و برنامه ریزی و سیاست گذاری برای بخش کشاورزی و توجه به کشاورزی است.

 

وی حیات یک جامعه را وابسته به تولیدات کشاورزی دانست و با اشاره به این که بدون تولیدات صنعتی نیز می توان به زندگی ادامه داد افزود: تولیدات کشاورزی به ویژه محصول استراتژیک جو و گندم به قدری مهم است‌که در صورت نداشتن نان امکان زندگی عادی میسر نخواهد بود و ضایعه و بحران کشور میانمار تکرار خواهد شد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: بی توجهی به کشاورزی باعث شده است تا امروز میلیون ها انسان در سراسر جهان مبتلا به سوء تغذیه باشند و از نداشتن حداقل تغذیه در رنج و عذاب باشند.

 

وی یکی از مهمترین وظایف دولت، قوه مجریه و وزارت کشاورزی را توجه به بخش کشاورزی و رسیدگی به مشکلات این بخش دانست و توجه به توسعه کشاورزی در کشور را ضروری خواند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به گذشت زمان زیادی از بحث خودکفایی گندم در کشور گفت: از آن زمان تاکنون ایران و جهان با بحران های زیادی از جمله تحریم های استکبارجهانی روبرو بوده است اما خود کفایی کشور در بخش کشاورزی نتواسته است لطمه ای به ایران اسلامی وارد کند. 

  

آیت الله نمازی در ادامه بر تدبیر کارشناسان کشاورزی برای تولید محصولات سالم کشاورزی تأکیدکرد و گفت: حیات یک جامعه وابسته به خودکفایی بخش‌کشاورزی و بی نیازی به واردات و تولیدات سالم کشاورزی است.

 

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی یکی آرزوهای ملت ایران خودکفایی بخش کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی بود که امروز بعد از 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و پشت سرگذاشتن مشکلات پیش رو، کشور نه تنها در بخش کشاورزی بلکه دربخش های دیگر از جمله بخش دارو و درمان به خود کفایی رسیده است.

 

آیت الله نمازی یکی سیاست های استکبار جهانی را وابسته کردن کشورهای جهان اسلام و تسلط و سلطه بر این کشورها دانست و گفت: آمریکا به کشورهای جهان سوم تلقین کرده است که توانمندی انجام تولید را ندارند و باید برای بدست آوردن نیازهای خود مرید و نوکر آمریکا و کشورهای هم پیمان با آمریکا باشند.

 

به گفته وی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی تکنسین های نظامی و غیر نظامی ایران از کشورهای غربی بودند و برای باز و بسته کردن یک پیچ ساده ازکارشناسان و تکنسین های غربی استفاده می شد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان پیشرفت های جمهوری اسلامی طی سال های اخیر را چشم گیر خواند و گفت: امروز به برکت ولایت فقیه و رهبری های خردمندانه رهبر معظم انقلاب، شاهد پیشرفت های علمی جوانان ایرانی اسلامی در تمامی بخش ها هستیم.

 

آیت الله نمازی گفت: امروز مغزهای مومن و متعهد جوانان ایران اسلامی با موفقیت های خارق العاده خود در المپیادهای علمی جهانی چشم های جهانی را خیره و به خود معطوف داشته اند.

 

وی با اشاره به تجدید نظر مدیران در جهاد کشاورزی برای انجام کارهای زیر بنایی در این بخش گفت: امروز زمان سستی و تنبلی نیست بلکه زمان کار و تلاش جهادی است و باید مسؤولان آستین های همت را برای کارها و طرح های جدید در بخش کشاورزی بالا زده و تلاش کنند.

 

آیت الله نمازی گفت: جوانان در بخش کشاورزی باید علاوه بر دانش خود از تجربه پیشکسوتان و افراد با تجربه در بخش های تولیدات کشاورزی و دامی از جمله گوشت سفید و قرمز استفاده نموده و دولت نیز برای اجرای طرح ها از آنان حمایت و پشتیبانی کنند.

 

امام جمعه کاشان دغدقه کار و فعالیت را یکی از پیش شرط های مدیران درنظام جمهوری اسلامی دانست و یکی از مشکلات کشور را مشکل مدیریتی اعلام کرد و از کم بودن کار اداری در وقت اداری گلایه کرد و گفت: براساس کارشناسی های انجام شده کارمفید در ادارات کشور بین دو و نیم تا سه ساعت است و مابقی ساعات کار،  صرف مطالعه روزنامه و کارهای بیهوده روزمره می شود.

 

آیت الله نمازی در ادامه شهدا را در جامعه تأثیرگذار دانست و گفت: امروز شهدای ما به قدری در جامعه تاثیر گذارهستند که هرگاه شهیدی از مرزهای کشور وارد شهرستان ها می شود  باعث انقلاب روحی و بازسازی روحیات تضعیف شده و تقویت اراده ملت می شود.

 

امام جمعه کاشان همچنین با بیان که شهدا در عالم برزخ نیز دغدقه اسلام وکشور را دارند یادآورشد: شهید محلاتی را در عالم رویا مشاهده می کنند که عازم جبهه ها است که این امر بیانگر این است که شهدا هنوز هم دغدقه اسلام و کشور را دارند.

 

آیت الله نمازی اظهارامیدواری کرد امانتی را که شهدای سنگر ساز بی سنگر بر عهده ما گذاشته اند بتوانیم از آن به درستی حفاظت و پاسداری کنیم چرا که آنها در عالم برزخ نیز نگران کشور هستند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات