۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۰۹۸۶۸
آیت الله نوری همدانی:

نظام‌های سکولار محکوم به انزوا و سقوط هستند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که تنها راه پیروزی اسلام وحدت شیعه و سنی است، گفت: نظام‌های سکولار محکوم به انزوا و سقوط هستند.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید امروز در کنگره شیخ سلار دیلمی که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: نگاهی به تاریخ اسلام نشان می دهد که منشاء توفیقات بزرگ جوامع بشری اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بوده است.

 


وی با اشاره به نامه نگاری های متعدد حضرت رسول اکرم(ص) برای دعوت به اسلام گفت: تنها پادشاه حبشه به خدا و رسولش ایمان آورد و بقیه سلاطین اعتنایی به این دعوت نکردند، اما پیامبر اسلام به ادامه تبلیغ و رسالت خود پرداخت و امروز شاهدیم که اسلام عالم‌گیر شده است.

 


حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که رشد و توسعه علمی، صنعتی و فناوری غرب مدیون اسلام و دانشمندانش است، افزود: زمانی بود در سراسر اروپا یک دانشمند هم پیدا نمی‌شد و جالب اینجاست که حتی یک کتابخانه‌ هم نداشتند.

 


این مرجع تقلید منشاء توسعه و رشد غرب را تمدن بزرگ اسلامی دانست و افزود: دانشمندان بزرگ مسلمان راه پیشرفت و توسعه سریع جهان اسلام را هموار کردند، تاریخ گواه است که غرب دانشمندان شرق را به بردگی خود درآورده است.

 


حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: غرب جنگ‌های صلیبی را برای نابودی ریشه اسلام و مسلمین طرح‌ریزی کرد و پس از آن که در این جنگ‌ها شکست خورد، وارد صحنه مبارزه دیگری شد و با غارت کتابخانه ها و علوم دانشمندان اسلامی تمدن جدیدی را به وجود آورد.

 


وی با بیان این‌که غرب علوم شرقی را سکولار کرده و به جهان عرضه داشته است، تصریح کرد: علوم اسلامی همه خدایی بودند، ولی غرب همه آن علوم به غارت برده را سکولاریزه کرد و به خود جوامع شرقی و اسلامی عرضه داشت.

 


این مرجع تقلید ادامه داد: غربی ها علت فاعلی که خدا بود و علت فعلی که خدمت به بشریت بود را از علوم اسلامی منسوخ کردند و تنها به علت صوری و فیزیکی این علوم بسنده کردند، آنان علوم ما را به تصرف خود در آوردند و با ایجاد انواع و اقسام فرقه‌ها و مذاهب بین مسلمانان افتراق ایجاد کرده اند.

 


وی با تأکید بر حفظ هوشیاری و آگاهی مسلمانان نسبت به توطئه های غربی در منطقه اظهار داشت: آنان قصد دارند جوامع غربی را عقب‌مانده و منحط نگه دارند، بعدها در شرق اردوگاه کمونیستی و در غرب اردوگاه کاپیتالیستی را علیه مسلمانان ایجاد کردند.

 


حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران با رهبری مرجع عالیقدر جهان تشیع امام خمینی(ره) خط بطلانی بر توطئه های غربی بوده است، گفت: امروز ملت ایران و همه مسلمانان جهان مدیون نهضت حسینی خمینی بزرگ هستند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات