۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۰۹۸۹۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

علما پرچمداران علم، فضیلت، فقاهت و جهاد هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، گفت: علمایی چون شیخ سلار جامعه جهانی را با عظمت و والایی تفکر عمیق و وسیع اسلامی آشنا کرده و در آسمان انسانیت به زیبایی درخشیده اند.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در کنگره ملی شیخ سلار که در تالار وحدت دانشگاه تبریز سخنرانی می کرد، اظهار داشت: در عصر غیبت قائد قافله عشق و شاخص قبله نمای قلوب انسان ها و قطب نمای تمام هستی، آخرین خورشید فروزان آسمان امامت و ولایت، حضرت بقیه الله الاعظم(عج) بی شک زندگی طیبه اسلامی وامدار فداکاری ها و جانفشانی های مرزداران حریم مقدس اسلامی و ولایی است.

 

وی ادامه داد: علما پرچمداران علم و فضیلت و فقاهت و جهاد بوده اند؛ ستون هایی از نور برافراشته اند تا به نورافشانی و راهنمایی خلق الله بپردازند، خوش درخشیده اند و زیبا راه نموده اند و نام آسمانیان را در زمین جاودانه کرده اند.


دبیر کنگره ملی شیخ سلار ادامه داد: از دیرباز در تاریخ پربار و زرین اسلام و ایران و آذربایجان، شخصیت هایی درخشیده و خورشید علم و آفتاب معرفت و فقاهت شده اند، آنان فضای تاریخ اسلام و جامعه اسلامی را با وجود خود فروغ بخشیده و موجب روشنایی و گرمای حیات علمی و معنوی شده اند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: علمایی چون شیخ سلار جامعه جهانی را با عظمت و والایی تفکر عمیق و وسیع اسلامی آشنا کرده و در آسمان انسانیت به زیبایی درخشیده اند و چهره هایی ماندگار گشته اند که همگان از اشراق و نور آنان بهره مندند.


حجت الاسلام حسینی افزود: با هدف تجلیل و معرفی بزرگان مدفون در استان آذربایجان شرقی، جهت ایجاد فضای معنوی، کنگره بزرگداشت شیخ سلار دیلمی از اعاظم متقدمین فقهای شیعه و از کبار تلامیذ شیخ مفید و سید مرتضی و اولین فقیه شیعی ایرانی مدفون در خسروشاه آذربایجان برگزار شد.


وی در پایان اضافه کرد: هرچند شناخت شخصیت ها و نوابغ انسانی همانند شیخ سلار بسیار سخت و دشوار است، افرادی که از نقطه عطف تاریخ و جغرافیای اندیشه و فکر هستند و گذشته را با آینده پیوند می دهند و آسمان و زمین را، وحی الهی و فکر بشری را به هم می دوزند و استوانه های انسانیت و افتخار عالم وجود و سر «انی اعلم ما لا تعلمون» هستند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات