۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۰۹۹۰۰

فعالیت بیش از هزار کانون های فرهنگی و هنری مساجد در تهران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد تهران، از فعالیت یک هزار و سی و چهار کانون در استان تهران خبر داد و گفت: هر یک از این کانون ها برای تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان برنامه های فرهنگی و دینی دارند.
حجت الاسلام جواد گلي مدير کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جواد گلی مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران، عصر امروز در دیدار مسؤولان این کانون های با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید گزارشی از فعالیت و اقدامات این کانون ها ارائه کرد.

 

وی با بیان این که مسجد به عنوان اصلی ترین پایگاه فرهنگی، دینی و سیاسی در نظام اسلامی نقش آفرین است، گفت: در سال فرهنگ باید با تلاش علما، ائمه جماعات و شخصیت های فرهنگی و دینی، کانون های فرهنگی و هنری مساجد به جایگاه اصلی خود دست یابد.

 

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته همه مسؤولان را به لزوم توجه به کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور توصیه کردند.

 

مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد تهران گفت: در کانون های مساجد در حوزه های مختلف برنامه ریزی داریم، تاکید ما بر این بوده که راهبری کانون ها بر عهده امام جماعت مساجد باشد.

 

حجت الاسلام گلی خاطرنشان کرد: تاکید وزیر ارشاد بر این است که محوریت کار در کانون ها با روحانیت باشد و دیدار مسؤولان کانون های فرهنگی و هنری مساجد با مراجع تقلید و علما نیز در همین راستا صورت می گیرد.

 

مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد تهران یادآورشد: یکی از مسائلی که در تهران گریبانگیر است، مساله کاهش حضور نوجوانان و جوانان در مساجد است، در حالی که باید حضور آنان پرشور و با نشاط باشد.

 

وی با تاکید بر این که فرصت فراغت جوانان باید با محوریت مساجد پر شود، گفت: ما تلاش می کنیم تا بتوانیم ابزارهای لازم را برای تبلیغ دین در مساجد فراهم کنیم و به همین مناسبت در ماه رمضان با برپایی سلسله نشست های قرآنی فرصتی را فراهم خواهیم کرد تا جوانان به صورت پرشور در مساجد فعال باشند.

 

حجت الاسلام گلی خاطرنشان کرد: به همین مناسبت 95 کانون تخصصی در حوزه خانواده با عنوان تعالی خانواده برنامه ریزی شده است و روز گذشته فعالیت های آن طی مراسمی آغاز به کار کرد.

 

وی با بیان این که در اوقات فراغت برنامه های خود را در مساجد گسترش داده ایم، گفت: به همین منظور230 پایگاه فرهنگی برای جوانان ایجاد کرده ایم؛ مساجد فراوانی در تهران آماده تاسیس است اما امکانات کافی ندارد و به لحاظ عمران دارای شرایط مطلوب نیست.

 

مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران افزود: مسجد تنها جایگاهی برای اقامه نماز نیست و باید طراحی های فرهنگی نیز برای آن صورت گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت یک هزار و 34 کانون فرهنگی و هنری در مساجد تهران خبر داد و گفت: در سراسر کشور نیز 18 هزار کانون فرهنگی هنری فعال داریم. /924/پ202/ج
 

ارسال نظرات