۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۲۰۹۹۱۶
مفتی اهل تسنن فارس:

اقدامات تکفیری‌ها خلاف دستورات قرآن است

خبرگزاری رسا ـ مفتی اهل سنت فارس گفت: خداوند در آیات قرآن بارها مسلمانان را به وحدت فراخوانده است، اما در این میان رفتار گروهک داعش و تکفیری‌ها دقیقاً خلاف دستورات قرآن و چنگ زدن به ریسمان الهی است.
داعش

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبدالعزیز قاضی‌زاده،‌ مفتی اهل تسنن فارس با اشاره به اقدامات اخیر گروهک تروریستی داعش و کشتار مسلمانان شیعه و سنی در عراق، با محکوم کردن این اقدام گفت: خداوند در آیات قرآن بارها مسلمانان را به وحدت فراخوانده است و این رفتار گروهک داعش و تکفیری‌ها دقیقاً نقطه مخالف دستورات قرآن و چنگ زدن به ریسمان الهی است.

 

شیعه و سنی برای دشمنان اسلام فرقی نمی‌کند

 

وی اظهار کرد: متأسفانه دشمنان اسلام برنامه‌های متنوعی را علیه مسلمانان پیاده می‌کنند و برای آن‌ها فرقی نمی‌کند که مسلمانان شیعه باشند یا سنی، مهم از بین بردن آنان است تا از طریق تفرقه‌افکنی میان مسلمانان بتواند بر کشورهای آنها تسلط پیدا کند.

 

شیخ‌ قاضی‌زاده با ابراز تأسف از کشتار مسلمانان بیگناه گفت: کشور ایران اسلامی بهترین الگو برای وحدت مسلمانان شیعه و سنی است که دشمن نیز به همین از آن هراس دارد و تلاش می‌کند تا الگوی بیداری اسلامی که این کشور به سایر کشورها صادر کرده است را کمرنگ کند.

 

مفتی اهل تسنن فارس با تأکید بر اینکه مسلمان بودن به این نیست که انسان‌های بیگناه را کشت، گفت: این بسیار تأسف برانگیز است که یک گروهک تروریستی خود را مسلمان بداند و در جهت کشتار مسلمانان گام بردارد و آنان را قتل و عام کند لذا امیدوار هستیم که  هرچه زودتر این فتنه تمام شود.

 

علمای شیعه و سنی جهت دفع حملات داعش تعامل کنند

 

وی به نقش علما اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود که علمای اهل تسنن و تشیع به مردم توصیه کنند تا فریب ظاهرسازی چنین گروهک‌های تروریستی را نخورند و امیدواریم با تعامل مشترک علمای شیعه و سنی بتوانیم هرچه زودتر این مشکل را حل کنیم.

 

شیخ قاضی‌زاده، جنایات گروه تروریستی داعش را بلایی برای انسانیت دانست نه تنها مسلمانان و گفت: علمای شیعه و سنی در ایران اسلامی همگی پیام مشترک صادر کرده و این اقدامات شنیع را محکوم کردیم.

 

مفتی اهل تسنن فارس تأکید کرد: علمای شیعه و سنی در نمازهای جمعه و جماعت ابعاد مختلف این مسأله را برای مردم تبیین کرده و این اقدامات را محکوم کنند.

 

گسترش «لا إله إلا الله» با تکفیر و کشتن مسلمانان میسر نمی‌شود

 

وی خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم کلمه «لا إله إلا الله» در جهان گسترش یابد اما چنین امری با کشتن انسان‌ها، تکفیر و از میان برداشتن مسلمانان محقق نمی‌شود.

 

شیخ قاضی‌زاده به فتوای اخیر آیت‌الله سیستانی و بسیج مردمی عراق اشاره کرد و گفت: دفاع در حوزه دین، شهر و اموال و غیره جهاد در راه خداست و زمانی که کسی به این‌ها هجوم کرد، جهاد بر همه واجب می‌شود پس اگر جهاد به معنای گسترده نیز از سوی علما مطرح شود باید عمل کرد اما به‌صورت سنجیده تا منجر به خسارت بیشتر نشود و بر روی این مسئله باید تأمل کرد./919/د101/ب4

ارسال نظرات