۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۲۰۹۹۲۴
رییس شورای فرهنگ عمومی اردبیل:

احیای آداب پسندیده در ماه مبارک رمضان یک ضرورت اساسی است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای فرهنگ عمومی اردبیل، با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: تدوین برنامه های شایسته برای استقبال از ماه مبارک رمضان و احیای آداب پسندیده این ماه پر فضیلت یک ضرورت اساسی است.
امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین عاملی، عصر روز گذشته، در جلسه شورای فرهنگ عمومی در اردبیل، با اشاره به ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: استقبال از ماه مبارک رمضان صرفا به سه روز روزه گرفتن محدود نمی شود چرا که ماه مبارک رمضان جشن معنوی بزرگی است که ما در آن آداب پر فضیلتی همچون افطاری دادن و خواندن هر روز یک جزء از قرآن کریم را باید گسترش دهیم.

 

وی افزود: تدوین برنامه های شایسته برای استقبال از ماه مبارک رمضان و احیای آداب پسندیده این ماه پر فضیلت یک ضرورت اساسی در جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مناسب برای فصل تابستان و  برنامه ریزی مدون برای پر کردن بهینه اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، تصریح کرد: باید به دنبال ایجاد پاتوق های علمی و تربیتی سالم همچون جلسات شجره طیبه بسیج باشیم، که به دور از هر گونه گرایش سیاسی به تربیت جوانان و نوجوانان می پردازد.

 

نماینده ولی فقیه در استان، با تجلیل از متولیان طرح شجره طیبه صالحین و مراکز قرآنی در استان، گفت: وجود حافظان و قاریان برتر کشور در استان می طلبد که با یک برنامه ریزی مدون، تعداد حافظان قرآن کریم در استان را از هزار نفر به بیش از 4 هزار نفر در طی چهار سال آینده افزایش دهیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان، با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مناسب در زمینه حجاب و عفاف در استان، اظهار داشت: باید توجه ویژه ای بر مقوله امنیت اخلاقی و عفاف و حجاب در استان انجام شود تا شاهد برخی مشکلات و معضلات اجتماعی نباشیم./937/پ203/ب

ارسال نظرات