۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۱۰۰۰۵

همایش توسعه فرهنگی و گفتمان اعتدال در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی گفت: حد وسط، سیره معصومان است.
همايش

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام اصغر نقدی، مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی امروز در همایش توسعه فرهنگی و گفتمان اعتدال در دانشگاه ها که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: آموزه های دین مبین اسلام همواره بر دوری از افراط و تفریط و رعایت اعتدال تاکید داشته و دارد.

 

وی اعتدال را به معنای میانه روی به لحاظ کمی و کیفی و ایجاد تناسب بین آن دو دانست و خاطرنشان کرد: قرآن، سیره معصومین، حد وسط، قانون حکیمانه و حقیقت شاخص های تعیین اعتدال در جامعه هستند.

 

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی اعتدال را نگرش توحیدی و برخاسته از سیره نبوی عنوان کرد و ادامه داد: راه میانه همان تفکر ناب توحیدی است که در میان اندیشه های خرافی کفر، شرک، دو گانه پرستی، تثلیث، رهبانیت، جبر، تناسخ و مادیگری با عنوان صراط مستقیم خودنمایی می کند.

 

حجت الاسلام نقدی با بیان این‌که اعتدال اسلامی همه جوامع بشری را به قرب الهی می رساند، افزود: در طول تاریخ افراط و تفریط کاران در برخی برهه های تاریخی ظهور و سقوط کرده اند ولی حق گرایان روند اعتدال در پیش گرفته و از آسیب های افراط و تفریط در امان بوده اند.

 

همچنین محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز در سخنانی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش در فضای دانشگاهی اظهار داشت: زیربنای توسعه در همه ابعاد اعتدال در رویکرد فرهنگی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

 

وی اعتدال را احتراز از تندروی ها، کندروی ها، کج خلقی ها و کارهای نسنجیده دانست و گفت: اعتدال رویکرد جدیدی نیست،  قرآن و آموزهای دینی ما همواره مسلمانان را به اتخاذ رویه اعتدال در همه ارکان زندگی گوشزد می کند./935/پ203/ب

ارسال نظرات