۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۱۰۰۲۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

هدف داعش بدنام ‌کردن اسلام و نظام دین است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: بدنام‌ کردن اسلام و نظام دین، تهدید مبانی اعتقادی و خدشه به آن از برنامه‌های گروه داعش است.
حجت الاسلام قربان پور مدير کل تبليغات اسلامي استان مرکزي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی  اظهار کرد: بدنام ‌کردن اسلام و نظام دین، تهدید مبانی اعتقادی و خدشه به آن از برنامه‌های گروه داعش است؛ لیکن هرگونه احتمال وجود که این گروه برای ایران مشکلاتی را ایجاد کند و با توجه به عملکرد‌ها و مواضع مختلف گروه تروریستی داعش مقابله با فرهنگ و ولایت اهل بیت(ع) و اهل تشیع از جمله اهداف تشکیل این گروه تروریستی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ابراز کرد: از سوی دیگر از آن جهت که این گروه تحت حمایت بی‌شک و مستقیم جریانات سلطه عالم و نظام استکباری آمریکا و اسراییل است؛ از این رو به‌طور حتمی مقابله با جمهوری اسلامی نیز از دیگر اهداف تشکیل گروه تروریستی داعش است.

 

حجت الاسلام قربان‌پور ادامه داد: حرکت این گروه به‌سمت مرزها و حوزه اطراف جغرافیایی جمهوری اسلامی عملاً نشان می‌دهد که این گروه مقابله با این نظام را در تدارک کار داشته و قصد دارد در آینده مزاحمت‌هایی را برای کشور ایجاد کند.

 

وی اضافه کرد: از آنجایی که این گروه با مبانی بدون استفاده از مباحث مکتب اهل بیت(ع) حرکت می‌کنند؛ لذا تندروی‌هایی مرتکب می‌شوند که این تندروی‌ها در بسیاری از مواقع مقابله با اهل سنت را نیز منجر می‌شود.

 

حجت الاسلام قربان‌پور تصریح کرد: بدین‌ معنا که اعتقاد راسخ به مبانی اعتقادی برای گروه داعش ملاک عمل نیست؛ بلکه مقابل افراد ایستادن از اهداف اصلی آن‌هاست؛ حتی اگر آن شخص معتقد به اهل تشیع نباشد.

 

وی با اشاره به اینکه برای این گروه در بسیاری از برخوردها شیعه و سنی تفاوتی نمی‌کند و مهم استراتژی و برنامه‌ای است که کشورها ‌دارند، مطرح کرد: قطعاً این گروه با روحیه افراطی‌گری و تحریک احساسات از سوی استکبار جهانی و برای اینکه از دل اسلام به اسلام ضربه بزنند این حرکات و برنامه‌ها را انجام می‌دهند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، با بیان اینکه گروه داعش در عراق اهداف متعددی دنبال کرده و چند جانبه عمل می‌کند، بیان کرد: مقابله با جریان اهل بیت(ع) و دوستداران آن‌ها به‌طور آشکاراز مهم‌ترین اهداف فعالیت این گروه در عراق است.

 

وی عنوان کرد: این گروه در ظاهر بر اساس مبنای اعتقادی اسلام فعالیت می‌کند و نام خود را دولت اسلامی عراق و شام نهاده است؛ ولی در باطن خلاف این عمل کرده و در واقع تمامی مواضع فعالیتی آن‌ها سیاسی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با تأکید بر اینکه داعش تهدیدی برای بشریت، اسلام و کشورهای اسلامی است، ابراز داشت: انگیزه سیاسی قاطعانه در شکل‌گیری این گروه وجود دارد واین گروه در راستای مخالفت با استقلال سیاسی کشورها به‌وجود آمده است.

 

وی ابراز کرد: از این‌رو اگرعراق نیز بخواهد استقلالی بر مبنای اعتقادات‌ دینی ـ اسلامی داشته باشد باید با این گروه مقابله کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: دولت‌های استکباری با تحریک گروه داعش و ضربه‌زدن به عراق و سایر کشورهای منطقه به‌دنبال این هستند که حرکت چندجانبه‌ای را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز کنند.

 

حجت‌الاسلام قربان‌پور با بیان اینکه بدنام کردن اسلام و نظام دین، تهدید مبانی اعتقادی و خدشه وارد کردن به آن از برنامه‌های گروه داعش است، افزو‌د: هرگونه احتمالات وجود که این گروه برای ایران مشکلاتی را ایجاد کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که گروه داعش به اعتقادت انسانی اسلامی مقید نیست؛ بنابراین این امکان وجود دارد که پا را فراتر از شرایط متعارف گذاشته و از طریق حمایت‌هایی که از سوی استکبار می‌شود، مزاحمت‌هایی را برای ایران ایجاد کند./998/د101/ب4

ارسال نظرات