۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۲۱۰۰۶۸
جانشین سازمان بسیج اساتید استان قم:

توفیق در عرصه فرهنگ نیاز به مدیریت جهادی دارد

خبرگزاری رسا ـ جانشین سازمان بسیج اساتید استان قم با بیان این‌که باید باور کنیم که در دانشگاه‌ها ما افزون‌بر پیشرفت‌های فراوان، خلأ‌های فرهنگی،‌ اعتقادی، سیاسی، اخلاقی، تربیتی، علمی و تفکر بسیجی وجود دارد،‌ گفت: باید با روحیه جهادی در تمام عرصه‌ها وارد شده و این خلاها را پر کنیم، اگر بتوانیم این خلاها را پر کنیم.
همايش حجت الاسلام عليزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیزاده، جانشین سازمان بسیج اساتید استان قم، عصر بیست و هشتم خرداد ماه سال 93 در همایش بررسی دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری که در دانشگاه آزاد اسلامی 15 خرداد استان قم برگزار شد، بر انجام کارهای فرهنگی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

وی گفت: دانشگاه‌ها باید در عرصه فرهنگی میدان‌داری کنند، باید افزون‌بر تبیین درست اقتصاد مقاومتی، دیدگاه رهبر معظم انقلاب را نیز تشریح کنند.

جانشین رییس سازمان بسیج اساتید مستضعفین با تأکید بر این‌که اقتصاد با روحیه، تفکر و مدیریت جهادی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: اگر بخواهیم در عرصه فرهنگ نیز موفق باشیم باید مدیریت جهادی داشته باشیم.

وی افزود: همچنین اگر بخواهیم فرهنگ ما اسلامی شود، باید سبک زندگی اسلامی را در ابعاد گسترده ترویج و تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به تهدیدهای فرهنگی از سوی رسانه‌های بیگانه، بیان داشت: باید با این تهدیدها مقابله کنیم، دستگاه‌های مختلف همانند حوزه و دانشگاه باید در این عرصه‌های وارد شده و نقش خود را ایفا کنند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت بسیج اساتید در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: برنامه‌های بسیج اساتید در دانشگاه در بعد علمی با تشکیل انجمن‌ها و حلقه‌های علمی، حمایت از نخبگان و بازدیدهای علمی صورت می‌گیرد.

جانشین سازمان بسیج اساتید استان قم با بیان این‌که اکنون در کشور 8 هزار حلقه صالحین تشکیل می‌شود، گفت: بسیج اساتید در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی نیز با تشکیل حلقه‌های صالحین، مباحث معرفتی و دینی را مطرح می‌کند.

وی تصریح کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور، یادواره‌های شهدا، امر به معروف و نهی از منکر به روش و شیوه خاص را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده از سوی بسیج اساتید است.

حجت‌الاسلام علیزاده، کمک به نیروهای انقلابی در دانشگاه‌ها را وظیفه بسیج اساتید دانست و گفت: تحول در علوم انسانی، تشکیل اتحادیه ارتباط با اساتید و اندیشمندان کشورهای اسلامی و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی از جمله رویکردهای کلان سازمان بسیج اساتید است.

وی تأکید کرد: باید باور کنیم که در دانشگاه‌ها ما افزون‌بر پیشرفت‌های فراوان، خلأ‌های فرهنگی،‌ اعتقادی، سیاسی، اخلاقی، تربیتی، علمی و تفکر بسیجی وجود دارد، باید با روحیه جهادی در تمام عرصه‌ها وارد شده و این خلاها را پر کنیم، اگر بتوانیم این خلاها را پر کنیم.

گفتنی است، همایش مذکور از سوی سازمان بسیج اساتید استان قم برگزار شد. /993/پ202/ج

 

ارسال نظرات