۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۲۱۰۰۷۸
استاندار اصفهان:

فعالیت کانون های مساجد باعث اطمینان خاطر و دل گرم کننده است

خبرگزاری رسا ـ استاندار اصفهان در نشست هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری استان اصفهان گفت: فعالیت کانون های مساجد باعث اطمینان خاطر و دل گرم کننده است.
استاندار اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان شامگاه "28 خرداد" در نشست هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان، از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد تقدیر کرد و گفت: بیش از هر مرکز فرهنگی دیگر به کانون های فرهنگی و هنری مساجد امیدوارم و این کانون ها برکاتی والا برای نظام است.

وی فعالیت کانون های مساجد را باعث اطمینان خاطر و دل گرم کننده دانست و گفت: برای اینکه کانون های مساجد از مسیر حرکتی خود منحرف نشوند، تشکیل مجموعه ای نظارتی برای تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد امری ضروری است.

زرگرپور فضای معنوی مساجد را ظرفیتی شگرف برای اثر گذاری بر جوانان عنوان کرد و گفت: بهره گیری از فضای معنوی مساجد در فعالیت های فرهنگی، اثرگذاری آن را دو چندان کرده و باعث تقویت روحیه معنویت در نوجوانان و جوانان خواهد شد.

وی تصریح کرد: مساجد پایگاه‌های بزرگ انسان‌سازی هستند. اما همین پایگاه‌ها اگر فاقد برنامه و مدیریت باشد نه تنها نمی‌تواند نیروهای فعال در عرصه فرهنگی را تربیت کند بلکه باعث جدایی افراد مستعد از آن می‌گردد.

وی همچنین به تکمیل شناسنامه مساجد، تکایا و حسینیه های استان تا شش ماه آینده اشاره کرد و گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به عنوان متولی این کار است.

استاندار اصفهان به تشکیل ستاد اوقات فراغت مساجد استان اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری همه ارگان هایی که به نحوی در مساجد فعال هستند، امسال برای اولین بار با یک وحدت رویه برنامه های اوقات فراغت در مساجد استان صورت می پذیرد.

وی در پایان به افتتاحیه اوقات فراغت مساجد استان اشاره کرد و گفت: این برنامه نشان از همیاری، هم افزایی و همکاری دستگاه های فعال در مساجد استان است.

در این جلسه حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، رییس کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان به همکاری ستودنی دستگاه های عضو این کمیته اشاره کرد و اظهار داشت: این کمیته تا کنون 7 جلسه تشکیل داده است که تدوین سند چشم انداز فعالیت های فرهنگی در مساجد از برون دادهای آن است.

وی رسیدن به مسجد طراز اسلامی را بسیار مهم دانست و گفت: مسجد طراز اسلامی را از 4 بعد مکانت، امامت، مامومیت و فعالیت مسجد بررسی می کنیم.

وی مبنای فکری مسجد طراز اسلامی را فرمایشات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: متأسفانه آمار دقیقی از مساجد و حسینیه های استان در دست نداریم و یکی از مصوبات این کمیته تدوین شناسنامه مساجد و حسینیه ها است.

وی همچنین به تشکیل ستاد اوقات فراغت مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: افتتاحیه اوقات فراغت با مشارکت کلیه دستگاه های فعال در مساجد، امروز از ساعت 17 در مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت(ع) برگزار می شود./1305/پ202/ب

ارسال نظرات