۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۲۱۰۰۸۵
رییس جمهور در جمع علما و روحانیان لرستان:

با حمایت های رهبری و حفظ وحدت می توانیم مسیر پیشرفت و سازندگی کشور را هموار کنیم

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور در جمع علما و روحانیان لرستان تاکید کرد: اگر همه ما دست در دست هم قرار دهیم، با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه خواهیم توانست مسیر پیشرفت و سازندگی کشور را هموار کنیم.
روحاني رييس جمهور رييس جمهور در جمع علما و ايثارگران لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، دکتر حسن روحانی، رییس جمهور صبح امروز درجمع علما و ایثارگران استان لرستان که در سالن جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره علما و ایثارگران استان لرستان، گفت: علما مرزبانان دینی هستند.

 

وی افزود: روحانیان وظیفه سنگینی در صیانت از مرزهای فرهنگی، اخلاقی و انقلابی جامعه دارند.

 

بار اخلاق و معنویت جامعه بردوش علما و فرهیختگان است

رییس جمهور با بیان این که بار اخلاق و معنویت جامعه بردوش علما و فرهیختگان است، خاطرنشان کرد: بار مسؤولیت جامعه بر دوش شماست و باید برای تحقق توسعه استان تلاش کنید.

 

دکتر روحانی با اشاره به وجود استعداد های کشاورزی، آثار تاریخی، جاذبه های گردشگری و تمدن بسیار کهن در استان لرستان و وجود عالمان و فرهیختگان در این استان، بیان داشت: وجود بیکاری در این استان زیبنده نیست.

 

علما بار ترویج دین و علم را برعهده دارند

رییس جمهور با بیان این که روحانیت در جامعه محبوبیت دارد و این محبوبیت روحانیان ازائمه اطهار(ع) گرفته شده است، تأکید کرد: علما بار ترویج دین و علم را برعهده دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: روحانیان باید مروج قرآن، دین و سیره پیامبر اکرم(ص) ائمه معصومین (ع) باشند.

 

رییس جمهور تاکید کرد: اگر همه ما دست در دست هم قرار دهیم، با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه خواهیم توانست مسیر پیشرفت و سازندگی کشور را هموار کنیم

 

فعالیت های دینی و فرهنگی  راهی جهت مقابله با آسیب های اجتماعی است

رییس جمهوربا بیان این که استان لرستان بیش از هزار طلبه دارد، افزود: فعالیت های دینی و فرهنگی روحانیان راهی مستحکم جهت مقابله با آسیب های اجتماعی است.

 

ایثارگران، شهدا، آزادگان و جانبازان کشور را در برابر تهاجم بیگانگان حفظ کردند

وی با بیان این که  ایثارگران، شهدا، آزادگان و جانبازان می دانستند چه راه پرخطری را انتخاب کرده اند، افزود: کشور را در برابر تهاجم بیگانگان حفظ کردند.

 

دکتر روحانی با اشاره به این که در دوران دفاع مقدس، دنیا پشت متجاوزان بودند و آنها را حمایت می کرند، اظهار داشت: ملت ایران در برابر دنیا ایستادند و مقاومت کردند و با ایثار خود به پیروزی دست یافتند.

 

وی با بیان این که پتروشیمی خرم آباد طی ماه های اخیر فعال می شود و زیر یک هزار نفر اشتغال ایجاد می کند که آمار کمی است، یادآور شد: با احداث شهرک پایین دستی پتروشیمی قدم خوبی در راستای اشتغال استان برداشته می شود.

 

وی با اشاره به وجود تحصیل کرده های بیکار در لرستان، افزود: در این راستا دولت وزارت کار را ملزم کرده است، برای افراد تحصیل کرده استان لرستان در زمینه های که در جامعه شغل وجود دارد، آموزش دوسه ماهه ارائه و به آنها مدرک معتبر اعطا کند.

 

دکتر روحانی افزود: ایثارگران، علما و فرهیختگان در زمینه اشتغال، فرهنگ، معنویت و اخلاق جامعه بار اصلی را بردوش دارند و دولت زمینه را فعالیت می کند و حامی شماست./9451/پ202/ج

ارسال نظرات