۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۲۱۰۱۴۶
حجت الاسلام رفیعی:

مسأله تکثیر نسل را باید به شدت رواج داد/ هنوز هم منبر مهم‌ترین رسانه تبلیغی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‏الاسلام ناصر رفیعی گفت: علی رغم اینکه عده‌ای عنوان می‌کنند که منبر جاذبه خود را در مواجهه با رسانه‌های دیگر از دست داده است، باید گفت وقتی پای منبر یک روحانی در شب قدر و یا در حسینیه امام خمینی(ره)، بیش از یک میلیون نفر حضور می‌یابند، نشان می‌دهد که هنوز هم منبر مهم‌ترین رسانه تبلیغی است.
حجت الاسلام محمد ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‏الاسلام ناصر رفیعی در هشتمین هم‌اندیشی سخنرانان هیأت رزمندگان اسلام، که امروز در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، با تأکید بر این که یکی از مهم‌ترین مسائل و ابزارهای تبلیغ در دنیای امروز منبر است، گفت: علی رغم اینکه عده‌ای عنوان می‌کنند که منبر جاذبه خود را در مواجهه با رسانه‌های دیگر از دست داده است، باید گفت وقتی پای منبر یک روحانی در شب قدر و یا در حسینیه امام خمینی(ره)، بیش از یک میلیون نفر حضور می‌یابند، نشان می‌دهد که هنوز هم منبر مهم‌ترین رسانه تبلیغی است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص)، ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه امروز، مسأله خانواده و ازدواج است و روحانیون باید در ماه مبارک رمضان، تبلیغ بسیار زیادی در این حوزه انجام دهند.

وی، بی‌تفاوتی خانواده‌ها، تجمل‌گرایی، بی قیدی و عدم مسؤولیت‌پذیری را از جمله عوامل دوری جوانان از ازدواج دانسته و تصریح کرد: تحکیم خانواده به همراه تکثیر نسل از مهم‌ترین شرایط مورد نظر تحلیل در حوزه ازدواج است که باید ویژگی‏های این سه مولفه برای خانواده‏ها تشریح شود.

حجت‏الاسلام رفیعی با تقسیم بندی خانواده‏ها به خانواده‌های موفق، نیمه‌موفق و شکست‌خورده، خاطرنشان کرد: از ویژگی های خانواده موفق می‌توان به خدامحوری، عفت، محبت، گذشت، احترام متقابل، دوری از بهانه‌جویی، دوری از انزوا، حق‌مداری،‌ انصاف و صبر در مشکلات اشاره کرد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص)، در پایان با بیان اینکه مبلغان باید در ماه رمضان تأکید زیادی بر جایگاه خانواده و مسأله تکثیر نسل داشته باشند، گفت: درست است که سال ها بر کاهش نسل تأکید می‌شد، ولی باید امروز مسأله تکثیر نسل را به شدت در جامعه رواج داد و معایب و آسیب های کاهش نسل را به مردم گوشزد کرد./922/203/ع

 

ارسال نظرات