۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۱۰۲۰۰
امام جمعه اردبیل:

امت اسلامی ضرورت وجود امامت و مرجعیت دینی را بیش از هر زمانی احساس می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با اشاره به نقش رهبری و مرجعیت دینی در خنثی سازی توطئه های دشمنان در کشورهای اسلامی، گفت: امت اسلامی هم اکنون ضرورت و اهمیت امامت و مرجعیت را بیش از هر زمان دیگری در کشورهای اسلامی درک می کند.
امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل، با اشاره به تحولات اخیر در عراق و جنایات گروه تروریستی داعش در این کشور اسلامی، خاطر نشان کرد: آمریکا با هدایت و پشتیبانی از گروه تروریستی داعش، سیاست کنار رفتن مالکی از قدرت، توسعه تروریسم در منطقه برای رسیدن به اهداف خود و ایجاد جنگ طایفه ای در ایران را دنبال می کند.

 

وی افزود: هدف دشمنان از این اقدامات، کشاندن غائله مذهبی به داخل ایران است، تا با ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی، اتحاد محکم و مقدس این دو در ایران را بشکنند و در این راه رسانه های غرب در خدمت آنها هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، تصریح کرد: دشمن با ظرافت تمام در کانال های ماهواره ای و شبکه های دروغ پراکنی خود از جمله بی بی سی و امثال آن سنی ستیزی و عرب ستیزی را در ایران تبلیغ می کند و با اخبار دروغ در تلاش برای ایجاد تفرقه در ایران اسلامی هستند، ولی بصیرت و آگاهی ملت ایران اعم از شیعه و سنی اهداف شوم دشمنان را ناکام گذاشته است.

 

امام جمعه اردبیل، گروهک تروریستی داعش را فرقه ای غیر مذهبی و وابسته به بعثی ها و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: افسران بعثی دوران صدام و افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی این گروهک تروریستی را اداره و فرماندهی می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، اظهار داشت: جنایت های داعش در سوریه و عراق بسیار وحشیانه بوده است، آنها در سوریه 160هزار نفر را کشتند و مجامع جهانی سکوت کردند و اکنون این گروه وحشی در موصل دو هزار و 500 نفر را وحشیانه قتل عام کرده و این مجامع همچنان ساکت هستند.

 

خطیب جمعه اردبیل، افزود: گروه تروریستی داعش خود را ضد شیعی و از  پیروان بنی امیه معرفی و از نابودی کربلا و عتبات عالیات دم می زنند، آنها قبل از کشتن انسان ها عواطف انسانی را در خود به قتل رسانده و حاضر به هر جنایتی می شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، با تاکید بر رهبری مرجعیت در ایجاد اتحاد در عراق و کشورهای اسلامی، خاطرنشان کرد: امت اسلامی هم اکنون ضرورت امامت و وجود مرجعیت دینی را بیش از هر زمان دیگر درک می کند.

 

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: اگر مرجع دینی و علمی رهبری جامعه اسلامی در کشورهای مختلف را در دست داشت هرگز گروههای تکفیری چون داعش اینچنین به نام دین و مذهب دست به جنایت های وحشیانه نمی زدند.

 

خطیب جمعه اردبیل، با اشاره به توطئه شوم استکبار و ایادی آن در منطقه در ایجاد تفرقه بین براداران شیعه و سنی در ایران گفت: رهبری و مرجعیت دینی و نیز بصیرت بالای ملت ایران این نقشه و توطئه شوم را خنثی کرده و خواهد کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، گفت: برای تربیت صحیح جوانان و نوجوانان والدین باید اوقات فراغت آنان را با برنامه های مسجد محور و دینی پر کنند./937/پ202/ب4

ارسال نظرات