۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۱۰۲۰۱

امام جمعه جدید آذرشهر در آذربایجان‌شرقی معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در حکمی حجت الاسلام محمد نورپور را به عنوان امام جمعه جدید آذرشهر معرفی کرد.
شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با آئین عبادی سیاسی نماز جمعه در آذرشهر حجت الاسلام نورپور به عنوان چهارمین امام جمعه آذرشهر از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور معرفی شد، پیش از این حجت الاسلام مرحوم علی اکبر عظیمی نخستین امام جمعه و حجج الاسلام عبدالصمد ناصری و میرعلی اکبر قره سیدی ائمه جمعه قبلی آذرشهر بودند.


حجت الاسلام سیداحمد تقوی، معاون گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در مراسم معارفه امام جمعه جدید آذرشهر که امروز با حضور اقشار مختلف مردم این شهر همراه بود، اظهار داشت: نماز جمعه مرکز ارتقای بینش سیاسی و دینی امت اسلامی در جهت آگاهی از مواضع معاندان نظام ولایی است.


وی نماز جمعه را محور و اساس وحدت و اتحاد مسلمین دانست و خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم در نمازهای جمعه مایه عزت و اقتدار اسلام و ذلت دشمنان است، بنابراین انتظار داریم مردم و مسوولان این شهرستان همچون گذشته با همکاری و تعامل گسترده در کنار امام جمعه باشند.


حجت الاسلام تقوی با بیان این‌که نمازجمعه اجتماع عبادی و سیاسی مسلمانان است، افزود: یکی از مهمترین رسالت های ائمه جمعه بررسی مسایل و مشکلات فرهنگی و دینی منطقه است که در آن علاوه بر مسایل دینی و اعتقادی موضوعات مختلف سیاسی و اجتماعی جامعه اسلامی نیز مطرح می شود.


معاون گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور امام جمعه را محور همگرایی مسوولان دانست و گفت: امام جمعه در تامین نیازهای فرهنگی و عمق بخشی به آموزه های دینی مردم نقش بسزایی می تواند ایفا کند، البته مردم باید در کنار امام جمعه شهر خود در جهت رفع دغدغه های فرهنگی و دینی شهر تلاش کنند.


بر اساس این گزارش، شهرستان آذرشهر با 120 هزار نفر جمعیت در 55 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و 60 درصد این جمعیت در شهرهای چهارگانه آذرشهر، گوگان، ممقان و تیمورلو و بقیه هم در روستاها سکونت دارند.


گفتنی است، پیش از این امامت جمعه آذرشهر به عهده حجت الاسلام قره سیدی بود. امام جمعه جدید آذرشهر هم پیش از این امامت جمعه بخش مهربان و شهرهای قره ضیاءالدین و خرم دره را برعهده داشت./935/پ203/ب4

ارسال نظرات