۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۱۰۲۰۹
آیت الله شبستری:

جنایات داعش مایه خفت و خواری نهادهای مدافع حقوق بشر غربی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز جنایات داعش در عراق را مایه خفت و خواری نهادهای مدافع حقوق بشر در غرب دانست و گفت: چرا امروز از جانب غرب و حامیان دروغین حقوق بشر هیچ صدایی برای دفاع از ملت مظلوم عراق به گوش نمی رسد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز که در مصلای اعظم این شهر برگزار شد، اظهار داشت: گروهک تروریستی داعش به سرکردگی ابوبکر بغدادی که اهل سامرا و خانواده اش ساکن پاکستان است، با کمک دولت های بیگانه، دست به اقدامات تروریستی در منطقه می زند.


وی با بیان این‌که داعش با برخی از منافقان گریخته از اردوگاه اشرف و بقایای حزب بعث عراق به این کشور حمله‌ور شده است، خاطرنشان کرد: البته نباید تعلل ارتش عراق و برخی از فرماندهان را در نفوذ داعش به عراق نادیده گرفت، اما امروز تروریست ها با بسیج عمومی ملت عراق مواجه شده اند.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که مردم عراق با بسیج عمومی این گروهک تکفیری را نابود خواهند کرد، تصریح کرد: داغ نتایج انتخابات سوریه، عراق و افغانستان بر دل آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل تحریک گروهک تروریستی داعش در عراق بوده است، غافل از این‌که همین مسأله موجب وحدت ملت عراق شده است.


آیت الله شبستری با یادآوری پیروزی اسد در انتخابات سوریه، نوری مالکی در عراق و پیش بودن عبدالله عبدالله در انتخابات افغانستان گفت: دو میلیون عراقی با تبعیت از فتوای جهاد مرجعیت به میدان آمده اند و طی روزهای آینده شاهد گورستانی از تروریست های داخلی عراق خواهیم بود.


امام جمعه تبریز آمادگی ملت عراق برای مبارزه با داعش، همکاری با دولت و حفاظت از عتبات مقدسه عراق را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: با آشکار شدن ماهیت جنایات گروهک تروریستی داعش، جهانیان شاهد جواب دندان شکن ملت عراق به این گروهک تروریستی و آمریکا خواهند بود.


وی جنایات، فجایع، سرقت، قتل و غارت گروهک تروریستی داعش در عراق را مایه خفت و خواری نهادهای مدافع حقوق بشر در غرب دانست و اظهار داشت: چرا امروز از جانب غرب و حامیان دروغین حقوق بشر هیچ صدایی برای دفاع از ملت مظلوم عراق به گوش نمی رسد، مگر نه آنست که آنها خود حامی تروریست های داعش هستند.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: داعش هیچ سنخیتی با اسلام ندارد، این تروریست های تکفیری با شعار الله اکبر به راحتی سر مردان شیعه و هر کسی را که مقاومت کند، می برند، دشمنان بدانند که مردم آذربایجان از هیچ حمایتی برای دفاع از مردم عراق و عتبات عالیات دریغ نخواهند کرد.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه با تبریک فرا رسدین هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر اظهار داشت: شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران وفادارش با هدف ضربه به انقلاب بود، غافل از این‌که خون شهدای هفتم تیر مایه عزت و تعالی انقلاب اسلامی شد.


آیت الله شبستری شهدای هفتم تیر را نماد مظلومیت ملت ایران در برابر ظالمان حامی تروریسم در غرب دانست و خاطرنشان کرد: آنان که دم از آزادی، دموکراسی، مبارزه با تروریسم و امنیت پایدار می زنند، امروز خود حامی تروریست های خطرناک در سراسر جهان بوده و عامل اصلی نا امنی هستند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات