۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۲۱۰۲۳۲
به مناسبت ماه مبارک رمضان؛

مسابقه حفظ مناجات خمسة عشر امام سجاد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان مسابقه حفظ مناجات خمسة عشر امام سجاد در حوزه های علمیه استان برگزار می شود.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: به مناسبت ماه مبارک رمضان مسابقه حفظ مناجات 15 گانه امام سجاد (ع)، مناجات خمسة عشر همراه با ترجمه در بین طلاب حوزه علمیه آذربایجان غربی برگزار می شود.

 

وی با بیان این که ثبت نام این مسابقه در دهه اول ماه مبارک رمضان انجام می شود، افزود: این مسابقه در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار خواهد شد که از پنج نفر حائز رتبه ممتاز تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

حجت الاسلام ارشاد ادامه داد: تمامی طلاب در سطح های مختلف می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

 

وی زمان برگزاری مسابقه را اواخر ماه مبارک رمضان اعلام کرد و گفت: مسابقه با حضور اساتید برجسته کشوری و استانی برگزار می شود.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این مسابقه آشنایی بیشتر طلاب با دعاهای معصومین و تاثیر، ذخیره و نفوذ آن در دل های شیعیان است.

 

وی در ادامه به فضیلت های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: با تفسیر روشن دعاها، بیان آیات الهی، تبیین اهمیت و جایگاه بالای ماه مبارک رمضان می توان مردم را برای استفاده هر چه بیشتر از فضایل این ماه آماده تر کرد.

 

 حجت الاسلام ارشاد اضافه کرد: از دعاهای صحیفه سجادیه، مفاتیح الجنان، نهج البلاغه و کتاب بهار مرحوم مجلسی می توان برای بهره مند شدن از این ایام استفاده کرد.

 

ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای نهادینه کردن فرهنگ دینی در جامعه است

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: ماه رمضان فرصت نورانی و طلایی برای تقرب بیشتر به خدا است بنابراین باید از لحظه لحظه آن برای نهادینه شدن فرهنگ دینی در جامعه استفاده کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: افزایش آگاهی مردم از اهمیت و جایگاه ماه مبارک رمضان موجب حفظ حرمت و تعظم شعائر دینی در این ماه نورانی می شود.

 

حجت الاسلام ارشاد تصریح کرد: والدین باید این فرهنگ متعالی را به نسل جوان منتقل کنند زیرا فضیلت های ماه مبارک رمضان موجب تقویت ارتباط بیشتر انسان با خدا می شود.

 

وی با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ماه امامت، ولایت، قرآن و نهج البلاغه است، اظهار داشت: با توجه به این که ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است بنابراین باید در راستای ترویج فرهنگ قرآن و ولایت و احسان به دیگران بیشتر تلاش کرد./1302/ت302/ب

ارسال نظرات