۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۲۱۰۲۳۴
نماینده مردم تبریز در مجلس:

داعش ابزاری برای تحقق سیاست‌های صهیونیستی در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس، گفت: گروهک های تروریستی همواره ابزاری برای تحقق سیاست های آمریکایی و صهیونیستی در منطقه هستند.
محمد اسماعيل سعيدي، نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي

محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تحلیل مسائل سیاسی حاکم بر منطقه به ویژه سوریه و عراق پرداخت و اظهار داشت: نتایج اخیر انتخابات سوریه، عراق و افغانستان نشان داد که سیاست های غرب در منطقه شکست خورده است.


وی با بیان این‌که گروهک های تروریستی همواره ابزاری برای تحقق سیاست های آمریکایی و صهیونیستی در منطقه هستند، خاطرنشان کرد: اگر غرب از تجربه القاعده عبرت های لازم را کسب کرده بود، دیگر حامی گروهک های تروریستی همچون داعش نمی شد، چراکه دیر و زود تروریست های داعشی علیه خود آمریکا و اسرائیل اقدام خواهند کرد.


سعیدی با تأکید بر این‌که سیاست محوری غرب مسلمان‌کشی به دست مسلمان است، تصریح کرد: البته باید توجه داشت که داعش هیچگاه نمی تواند ادعای مسلمانی داشته باشد، چراکه هیچ یک از جنایات این گروهک تروریستی در قالب اسلام نمی گنجد، چراکه اسلام دین منطق، رأفت و برادری و برابری است.


نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که علمای اهل سنت نیز داعش را مسلمان نمی داند، گفت: گذشت زمان بسیاری از حقایق را مشخص خواهد کرد، همچنانکه حقایق القاعده برملا شد و حامیان پشت پرده آن رسوای جهانیان شدند، اما آنچه مسلم است شکست حتمی در انتظار گروهک تروریستی داعش است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فتوای مرجعیت عراق در اعلام جهاد علیه داعش اظهار داشت: حضور میلیونی مردم عراق برای دفاع از کشور در لبیک به ندای مرجعیت نشان داد که برخلاف تصور سیاستمداران غربی علمای شیعه محور وحدت، یکدلی و مقاومت اسلامی ملت عراق محسوب می شوند.


 سعیدی با تأکید بر این‌که حوادث داخلی عراق با امنیت ملی ایران اسلامی در ارتباط است و نمی توان نسبت به این اتفاقات بی تفاوت بود، گفت: ایران اسلامی در راستای حفظ منافع ملی و منطقه ای و دفاع از عتبات عالیات از هیچ کمکی به دولت عراق درخصوص مقابله با داعش دریغ نخواهد کرد.


نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به تهدیدات توخالی داعش درخصوص حمله به حرمین شریفین ائمه اطهار(ع) در عراق هشدار داد: شهرهای نجف و کربلا قلب ملت ایران و خط قرمز جهان تشیع محسوب می شوند، هرگونه تهدید احتمالی تروریست های داعشی با پاسخ کوبنده مجاهدان مواجه خواهد شد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات