۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۲۱۰۲۵۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان:

40 مبلغ در طرح تابستانی نشاط معنوی فعالیت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با بیان این که طرح تابستانی نشاط معنوی همزمان با سراسر کشور در بقاع و امام زادگان سیستان بلوچستان هم برگزار خواهد شد، گفت: برای اجرای این طرح 40 مبلغ مختصص به نقاط مختلف سیستان و بلوچستان اعزام خواهند شد.
طرح نشاط معنوي

حجت الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان با بیان این که هدف از برگزاری طرح نشاط معنوی در جوار امام زادگان و مساجد تبدیل بقاع متبرکه و امام زادگان به قطب های فرهنگی کشور است، گفت: اجرای این طرح در ارتقای معنوی و فکری گروه های سنی مختلف از جمله کودکان، جوانان و نوجوان نقش موثری دارد.

 

وی با بیان این که اجرای طرح نشاط معنوی در استان سیستان و بلوچستان از چهار سال گذشته آغاز شده و استقبال دانش آموزان، جوانان و نوجوانان در استان از این طرح بسیار خوب بوده است، گفت: دانش آموزان در این طرح افزون بر آشنایی با فرهنگ قرآنی و شیوه های آموزشی قرآن با سایر نکات اخلاقی و سبک زندگی اسلامی آشنا می شوند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیتسان و بلوچستان با بیان این که بیشتر نهادهای فرهنگی سیستان و بلوچستان در این طرح مشارکت دارند، گفت: با توجه به این که برگزاری این طرح با ایام ماه مبارک رمضان متقارن می شود برنامه های فرهنگی ویژه و متنوعی به کمک 40 نفر از ملبغان اعزامی متخصص برای شرکت کنندگان در این طرح در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام تدینی با بیان اینکه امسال برای اجرای طرح نشاط معنوی 40 پایگاه در سیستان و بلوچستان تشکیل خواهد شد، گفت: از این تعداد پایگاه، 10 پایگاه در زاهدان، 20پایگاه در زابل و 10پایگاه در ایرانشهر است.

 

وی افزود: آموزش احکام، برگزاری کلاس های ورزشی، پاسخگویی به مسایل روز و دینی، آموزش کار با رایانه و اردوهای گردشی روزانه و شنا از مهم ترین برنامه هایی است که در سال جاری در طرح نشاط معنوی برای گروه های سنی مختلف برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با بیان این که میزان مشارک مردم سیستان و بلوچستان در انجام وقف خوب است، گفت: افزایش میران مشارکت مردم در انجام وقف های جدید نیازمند برنامه ریزی هدفمند و معرفی هرچه بهتر فرهنگ وقف در میان مردم و خانواده ها است.

 

حجت الاسلام تدینی با بیان این که انجام وقف حلال بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی است، گفت: وقف یکی از سنت های حسنه ای است که رسول اکرم(ص) در راستای اداره بهتر امور جامعه اسلامی و تعدیل ثروت در جامعه بنیان گذاری کرده اند و در انجام وقف نه تنها واقف از برکات معنوی وقف بهره مند می شود بلکه سایر مردم جامعه به ویژه فقرا، ایتام، نیازمندان و سایر اقشار مستضعف جامعه هم از برکات این سنت الهی بهره مند می شوند.

 

وی با بیان این که در حال حاضر احیای موقوفات و افزایش کمک به اقشار نیازمند از طریق وقف نیازمند همکاری هم جانبه مردم است، گفت: انسانی که در مسیر پیامبر(ص) و اهل بیت حرکت می کند در صورت داشتن تمکن مالی و توانایی می تواند با انجام وقف موجب جاری شدن ثمرات وقف در جامعه اسلامی شود و فرهنگ وقف به قدری در اسلام از اهمیت برخوردار است، که حضرت علی (ع) در دوران زندگی پر برکت خود وقف های زیادی از جمله چاه آب انجام داده اند که نه تنها مردم زمان خود ایشان بلکه مردم زمان حاضر هم از ثمرات وقف های ایشان بهره مند می شوند./968/ت302/ب4

ارسال نظرات