۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۱۰۲۸۸
با حضور امام جمعه موقت تهران؛

همایش طلایه داران تبلیغ در بجنورد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: همایش نقش طلایه داران تبلیغ در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحقق سبک زندگی اسلامی با حضور آیت الله خاتمی، امام جمعه موقت تهران در بجنورد برگزار می شود.
حجت الاسلام روحاني نيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی روز شنبه در نشست ستاد گرامیداشت هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای این هفته در استان، عنوان کرد: برگزاری همایش نقش طلایه داران تبلیغ در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحقق سبک زندگی اسلامی یکی از برنامه های این هفته است که صبح روز یکشنبه اول تیر ماه همزمان با سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در بجنورد برگزار می شود.

 

به گفته وی این همایش با حضور بیش از 500 نفر از روحانیان و مبلغان دینی در محل کمپ آفتاب مجتمع پتروشیمی خراسان مستقر در بجنورد برگزار می شود و آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران نیز میهمان و سخنران ویژه این مراسم است.

 

حجت الاسلام روحانی نیا اضافه کرد: در این همایش همچنین علیرضا جزینی، قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز سخنرانی می کند.

 

وی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه های پیش بینی شده برای هفته تبلیغات اسلامی، عنوان کرد: دیدار با آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد، دیدار با استاندار خراسان شمالی، حضور در گلزار شهدا و غبارروبی مزار شهیدان، برگزاری نشست ویژه خانوادهپرسنل اداره کل تبلیغات اسلامی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، حضور در برنامه های صدا و سیما و ....برخی از برنامه های هفته تبلیغات اسلامی در استان به شمار می روند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا همچنین صدور بیانیه به مناسبت هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، ارائه گزارش از فعالیت های سازمان در نشریات و مطبوعات و رسانه ملی، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری نشست فعالان قرآنی در روز دوم تیر ماه در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)، برگزاری نشست فعالان فرهنگی هنری مساجد، تغذیه سایت تبیان، برگزاری افتتاحیه کلاس های اوقات فراغت، نشست با مدیرکل و دست اندرکاران برنامه های فرهنگی صدا و سیمای اترک خراسان شمالی، برگزاری کارگاه آموزشی خانواده مؤفق در فاروج، برگزاری کارگاه آموزش تبلیغ در این شهرستان، برگزاری افتتاحیه طرح اوقات فراغت در شهرستان مانه و سملقان و نیز برگزاری همایش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در این شهرستان را برخی دیگر از برنامه های این هفته اعلام کرد.

 

به گفته وی برگزاری نشست مسؤولین ادارات شهرستان اسفراین در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان، برگزاری همایش بزرگ فعالان فرهنگی شهرستان گرمه با حضور نمایندگان مجلس و دیگر مسؤولان استانی و شهرستانی و ... نیز از جمله برنامه های هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در استان خراسان شمالی هستند.

 

گفتنی است، اول تیر ماه سال 1360 امام خمینی(ره) فرمانی مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی صادر کرد؛ این سازمان با هدف اعتلای فرهنگ نغز و پر بار اسلامی، تبلور حیات معنوی و تبیین و ترویج شاخص های اعتقادی فعال شد./9314/پ202/ب

ارسال نظرات